X

بهترین شامپو برای ریزش و تقویت مو

بهترین شامپو برای ریزش و تقویت مو

بهترین شامپو برای ریزش و تقویت مو" width="780" height="405" />

بهترین شامپو برای ریزش و تقویت مو

داشتن موهای سالم و پر پشت یکی از نشانه های زیبایی افراد به حساب می آید. یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانم ها و آقایان با آن روبرو هستند ریزش مو است.

اولین سوالی که ممکن است در این خصوص پیش آید این است که چه عواملی سبب ریزش مو می شوند؟

بهترین شامپو برای ریزش و تقویت مو

عوامل زیادی موجب ریزش مو می شوند که از جمله آن می توان به تنش های مزمنی که بر فولیکول های مو وارد می شوند، شکستن موها که در اثر استفاده از مواد شیمیایی مثل رنگ مو، موادی که برای فرکردن یا صاف کردن موها استفاده می شوند، شوره سر شدید یا پسوریازیس پوست سر و بیماری های مزمن مانند بیماری های خود ایمن اشاره کرد. علاوه بر این رژیم غذایی و کمبود ویتامین ها، مواد معدنی و آب نیز می توانند سبب ریزش مو شوند.

بهترین شامپو برای ریزش و تقویت مو" width="1000" height="667" />

بهترین شامپو برای ریزش و تقویت مو

قدم اول: مراجعه به پزشک متخصص جهت اطلاع از عامل ریزش موی سر

قدم بعدی انتخاب شامپوی مناسب که با موی سر شما سازگار باشد. در این مورد مطالعه قسمت محتویات محصول از اهمیت بالایی برخوردار است.

و اما عملکرد شامپوهای تقویتی و ضد ریزش مو به چه صورت است؟

این دسته از شامپوها سبب متعادل کردن هورمون ها از جمله هورمون تستوسترون می شوند. این هورمون تحت تاثیر آنزیم ۵ آلفا ردوکتاز به شکل دی هیدروتستوسترون تبدیل می شود. شکل فعال شده هورمون تستوسترون (دی هیدرو تستوسترون) سبب مرگ تدریجی فولیکول های مو می شود.

علاوه بر مواد آنتی آندروژن، شامپوهای تقویتی و ضد ریزش مو، جهت تقویت رشد موها به واسطه ویتامین ها، مواد معدنی و عصاره های گیاهی، مواد مغذی مورد نیاز فولیکول های مو را تامین کرده و با بهبود گردش خون در پوست سر، متابولیسم سلول های زایای فولیکول های مو را افزایش می دهند.

به جز موارد ذکر شده شامپوهای تقویتی و ضد ریزش مو موجب کاهش ترشح چربی مو و کاهش التهاب پوست سر می شوند.

 

بهترین شامپو برای ریزش و تقویت مو

Categories: مجله مو
ادمین:
Related Post