X

ترک پا و راهکارهای مقابله با آن

ترک پا و راهکارهای مقابله با آن

 

ترک پا و راهکارهای مقابله با آن" width="800" height="531" />

ترک پا و راهکارهای مقابله با آن

 

در فصل سرما با افزایش خشکی هوا، عارضه‌ی ترک پا نیز افزایش پیدا می‌کند. برای برخی از افراد هیچ چیزی آزاردهنده‌تر از پاشنه‌های ترک خورده در پاییز و زمستان نمی‌باشد. بسیاری از مردم دقیقاً نمی‌دانند که چگونه می‌توان ترک پا را درمان کرد و روش‌های جلوگیری از ایجاد آن را نمی‌دانند. ترک پا در هر فصلی ممکن است بوجود بیاید، اما در ماه‌های سرد سال به دلیل کمبود رطوبت در پوست شایع‌تر می‌باشد. در این مقاله راهنمایی‌هایی را مطرح خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند با استفاده از مواد طبیعی و یا انواع کرم ترک پا، مشکل پاهای خود را بر طرف کنید و رطوبت مورد نیاز را برای پاهای خود فراهم کنید.

ترک پا‌ها ممکن است آنقدر کوچک و کم باشند که شما آن‌ها را نادیده بگیرید. زمانی که در پای خود احساس سوزش ناگهانی یا خارش دارید به این معنی است که رطوبت پاها کاهش پیدا کرده است، همین امر در مدت طولانی منجر به ایجاد شکاف در پاشنه‌ی پا می‌شود. هرچه این ترک‌ها بیشتر شود، درد، خارش و خون‌ریزی نیز بیشتر می‌شود. کسانی که در فصل‌های سرد مدت زمان طولانی راه می‌روند، بیشتر دچار این مشکل می‌شوند. اگر به مراقبت از پاهای خود اهمیت ندهید و مانع ایجاد ترک پا نشوید، قدم زدن معمولی هم می‌تواند برای شما دردناک و عذاب‌آور باشد.

زمانی که رسیدگی به پاهای خود را شروع می‌کنید و برای درمان ترک پا اقدام می‌کنید، به این نکته‌ی مهم توجه داشته باشید که اولین قدم برای درمان این مشکل از بین بردن خشکی پوست می‌باشد. حفظ رطوبت پا و پوشیدن جوراب‌های پنبه‌ای یکی از ساده‌ترین روش‌های جلوگیری و درمان ترک پا می‌باشد.

علاوه بر خشکی پوست در فصل سرما دلایل دیگری نیز برای این عارضه وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· راه رفتن بدون کفش و دمپایی

· پوشیدن کفش‌هایی که پشت آن‌ها باز است.

· رسیدگی نکردن به پاها به طور مرتب در فواصل زمانی مختلف

· داشتن سابقه در خانواده برای این مشکل

· مشکلات گردش خون

· مشکلات پوستی و اگزما

· راه رفتن طولانی مدت

· پوشیدن کفش نا مناسب

· وزن زیاد و افزایش سن

· استفاده از مواد شوینده نا مناسب

ترک پا و راهکارهای مقابله با آن" width="660" height="300" />

ترک پا و راهکارهای مقابله با آن

مراقبت از پاها نیز مانند سایر قسمت‌های بدن ضروری است و کوتاهی کردن در آن باعث بروز مشکلاتی می‌شود که جبران آن به مراتب سخت‌تر از پیشگیری می‌باشد. بنابراین باید سعی کنیم که رطوبت پاهای خود را افزایش دهیم و با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده، روغن‌های گیاهی یا کرم ترک پا که مخصوص این عارضه می‌باشد، به برطرف کردن این شکاف‌های آزاردهنده بپردازیم.

در اینجا چند نکته‌ی ساده که می‌تواند به شما در خلاص شدن از شر شکاف‌های زشت و پاشنه‌ی دردناک کمک کنند را بیان می‌کنیم:

۱٫ استفاده از گلیسیرین:

گلیسرین یکی از بهترین رطوبت سازهاست که مخلوط آن با عصاره‌ی گل رز پاهایی نرم و بدون ترک را به شما هدیه می‌دهد.

۲٫ استفاده از انواع روغن ها:

روغن‌ها جزء بهترین رطوبت‌رسان‌ها هستند و خشکی پوست را بر طرف می‌کنند. روغن کنجد، روغن سبزیجات، روغن بادام و… همگی در برطرف کردن ترک پا مؤثر هستند.

۳٫ استفاده از ماسک میوه:

میوه‌ها به دلیل آنزیم‌هایی که در خود دارند در برطرف کردن خشکی پوست تأثیر زیادی می‌گذارند. با ماساژ دادن تکه‌ی کوچکی از میوه‌هایی نظیر موز، آواکادو، آناناس، پاپایا و… خشکی و ترک پا را بر طرف کنید.

ترک پا و راهکارهای مقابله با آن

۴٫ استفاده از ترکیب شیر و عسل:

این دو ماده‌ی معجزه‌گر در رفع خشکی پوست و ترک پا بسیار مؤثر هستند.

۵٫ استفاده از روغن نارگیل:

روغن نارگیل یکی دیگر از داروهای طبیعی برای ترک پا می‌باشد، روغن نارگیل نه تنها پوست را مرطوب می‌کند بلکه به دلیل داشتن خواص ضد قارچ و ضد باکتری در بهبود آن کمک زیادی می‌کند.

۶٫ موم پارافین

موم پارافین نیز مانند سایر مواد طبیعی که بیان شد یک راه عالی حذف پوست سخت و ترک پا می‌باشد و در رطوبت‌رسانی پوست مؤثر است. مقداری از موم نرم شده را با روغن نارگیل ترکیب کنید و پاهایتان را با آن ماساژ دهید.

۷٫ وازلین

یکی دیگر از راه‌های بسیار خوبی که برای از بین بردن پاهای ترک خورده توصیه شده است استفاده از وازلین و ماساژ پاها بوسیله‌ی آن می‌باشد.

 

 

ترک پا و راهکارهای مقابله با آن

Categories: مجله پوست
ادمین:
Related Post