X

مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده" width="500" height="273" />

مراقبت از موهای رنگ شده

 

با مراقبت از مو و کمی خلاقیت، می‌توان موها را درخشان و شاداب نگه داشت. رنگ کردن موها برای بسیاری از خانم‌ها و آقایان هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است چرا که بر زیبایی آن‌ها می‌افزاید. بسیاری از زنان عاشق رنگ کردن موهای خود هستند. با این حال، بیشتر آن‌ها به این دلیل که از آسیب ناشی از رنگ کردن مو می‌هراسند، خیلی کم موهای خود را رنگ می‌کنند.

هر نوع ماده‌ی شیمیایی که رنگ و یا ساختار موی شما را تغییر دهد، به احتمال زیاد باعث آسیب به موی شما می‌شود. اما راه‌هایی برای سالم و درخشان نگه داشتن و محافظت از موی رنگ‌ شده وجود دارد. در ذیل، نکاتی مهم که برای مراقبت از موی رنگ شده نیاز است را معرفی می‌کنیم.

به مدت ۷۲ ساعت موهای خود را نشویید

شما باید به مدت ۷۲ ساعت کامل پس از اینکه موهای خود را رنگ کردید، صبر کنید و آن‌ها را با شامپو نشویید. چرا؟ چون حداکثر سه روز طول می‌کشد که لایه‌ی کوتیکول به طور کامل بسته شود و مولکول‌های رنگ‌ را به دام اندازد. بنابراین، به تعویق انداختن اولین برنامه‌ی شستشو کمک خواهد کرد رنگ موی شما دوام بیشتری داشته باشد.

 

مراقبت از موهای رنگ شده

از شامپوی مخصوص رنگ مو استفاده کنید

هرچند وقت یک‌بار به جای شامپوی معمولی از شامپو مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو، موهای شما را در معرض آسیب قرار می‌دهد؛ بنابراین برای مراقبت از موی رنگ شده تا مدتی باید از شامپو، نرم‌کننده وترمیم کننده مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

 

با آب سرد یا ولرم موهای خود را بشویید

مراقبت از موهای رنگ شده" width="800" height="394" />

مراقبت از موهای رنگ شده

هنگامی که می‌خواهید موهای خود را بشویید، درجه‌ی حرارت آب را هنگام شستشو به ولرم یا سرد تغییر دهید. آب داغ لایه‌ی کوتیکول بیرونی ساقه‌ی مو را بالا می‌کشد که یکی از شایع‌ترین دلایلی است که رنگ موی شما تغییر می‌کند. علاوه بر این، آب داغ باعث از بین رفتن نرمی و رطوبت مو و وز شدن موها می‌شود و موهای شما را در معرض آسیب بیشتر قرار می‌دهد. یک راه مؤثر برای مراقبت از مو این است که همیشه موهای خود را با آب سرد بشویید. اگر نمی‌توانید یک دوش آب سرد را تحمل کنید پس از یک دوش ولرم، موها را با مقداری آب سرد بشویید.

از اسپری نرم‌کننده مو استفاده کنید

موهای رنگ‌ شده گاهی اوقات خشک و ظریف می‌شوند بنابراین برای محافظت از مو از اسپری‌های خاصی که برای موهای رنگ ‌شده ساخته شده‌اند، استفاده کنید. این اسپری کمک می‌کند یک سد محافظ ایجاد شود

 

قبل از شنا، مراقبت‌های لازم از مو را انجام دهید

کلر موجود در آب استخرها باعث تغییر رنگ مو شده و آن را تضعیف می‌کند. به همین دلیل قبل از اینکه به استخر بروید باید اقدامات پیشگیرانه برای مراقبت از موهای رنگ شده را انجام دهید. برای شروع، همیشه کلاه شنا را بر سر بگذارید که مانع از خیس شدن موهای شما شود. برای مراقبت بیشتر از موی ، از یک اسپری نرم کننده مو یا مقداری روغن نارگیل استفاده کنید که یک مانع بین آب کلر و موهای شما ایجاد می‌کند.

 

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

مراقبت از موهای رنگ شده" width="602" height="401" />

 

مراقبت از موهای رنگ شده

آنچه می‌خورید بر سلامت موها و ظاهر آن‌ها اثر می‌گذارد. مواد مغذی که در یک رژیم غذایی سالم وجود دارد انرژی را تأمین می‌کند که باعث رشد و درخشندگی موهای شما می‌شود. مواد غذایی که حاوی پروتئین و سرشار از آهن هستند؛ مو و پوست سر شما را با ساخت کراتین قوی (پروتئینی که مو را تقویت می‌کند) تغذیه می‌کنند، بافت مو را بهبود بخشیده و رشد مو را تحریک می‌کند. برای محافظت از موی رنگ شده مصرف گوشت بدون چربی، ماهی، پنیر کم‌چرب، سفیده تخم‌ مرغ، اسفناج و سویا برای محافظت از موی رنگ شده و داشتن موهایی زیبا مناسب است. بین وعده های غذایی، میان‌وعده‌هایی مثل میوه، آجیل، سبزیجات و غلات را مصرف کنید.

مکمل‌ها به سلامت موهای رنگ شده کمک می‌کند

ویتامین‌ها عامل مهم دیگر برای مراقبت از مو، سالم و درخشان نگه داشتن موهای رنگ شده است. ویتامین C رگ‌های خونی در پوست سر را با حمایت از فولیکول‌های مو سالم نگه می دارد. ویتامین C همچنین کمک می‌کند آهن حاصل از پروتئین‌های گیاهی را جذب کنید. بیوتین و ویتامین B نیز موهای ضعیف و شکننده را تقویت کرده و بافت آن را بهبود می‌بخشند. بیوتین در ماهی قزل آلا، هویج، زرده تخم مرغ و ماهی ساردین وجود دارد. هنگامی که فاقد رژیم غذایی خوبی هستید مصرف مکمل‌های ویتامینی می‌تواند بهمحافظت از مو و بدن شما کمک کند و آن‌ها را سالم و قوی نگه دارد.

موهای خود را به طور منظم اصلاح کنید

اگر ۶ یا ۸ هفته است که موهای خود را اصلاح نکرده‌اید اکنون وقت آن فرا رسیده است. از آنجا که موها پس از رنگ شدن بیشتر در معرض آسیب قرار دارند، اصلاح منظم مو برای محافظت از مو و جلوگیری از شکنندگی آن بسیار مهم است.
حالا که می‌دانید چطور از موهای رنگ شده خود مراقبت کنید منتظر چه چیزی هستید؟ از این نکات ساده برای ترمیم و حفظ سلامت موهای رنگ شده خود استفاده کنید. تجربیات خود را پس از استفاده از این نکات و راهنمایی‌ها با ما درمیان بگذارید.

 

مراقبت از موهای رنگ شده

Categories: مجله مو
ادمین:
Related Post