X

اگر موهای زیبا میخواهید پس بخوانید

اگر موهای زیبا میخواهید پس بخوانید

 

داشتن موهای زیبا و پرپشت یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی و آرزوی هر خانمی است. برخی افراد برای داشتن موهای زیبا به دنبال روش های عجیب و مصرف مواد آرایشی شیمیایی گران قیمت می روند غافل از اینکه بهترین تقویت کننده موها را در آشپزخانه شان دارند. در این مطلب شما را با راز زیبایی و مقاومت موها آشنا می کنیم.

 

اگر موهای زیبا میخواهید پس بخوانید

ماسک تخم کتان
یه لیوان بزرگ تخم کتان رو توی سه لیوان آب جوش به مدت ۱ ساعت خیس کنید. بعد با حرارت ملایم به مدت چند دقیقه بجوشونید و دم کنید. ماسکِ این مایع، برای نرم کردن اگر موهای زیبا میخواهید پس بخوانید پوست و حتی چروک صورت فوق العاده موثر است و ماساژ موها با این ماسک برای تقویت مو  موها بسیار موثر است.

آب ترب
شستشوی مو با آب ترب برای روییدن موی سر بسیار مفید است.

روغن زرده تخم مرغ
روغن زرده تخم مرغ برای رویش مو بسیار مفید است. برای درست کردن این روغن چند تا زرده تخم مرغ را درون یک ظرف بندازید، روی حرارت قرار دهید تا زرده کاملا بسوزد. بعد از چند دقیقه، از تخم مرغ ها روغنی خارج شده که ماساژ پوست سر با این روغن به رشد و تقویت موها کمک می کند.

مواد غذایی مفید برای تقویت مو:
مغز گردو بهترین منبع ویتامین E و بیوتینه که می تونید با خوردن گردو موهاتون رو تقویت کنید. کلسیم و ویتامین D هم از ویتامین های لازم برای رشد و تقویت مو است.

ویتامین A نقش مهمی در رشد مو داره. مو رو سیاه و براق نگه می داره. ویتامین A به تقویت و ضخیم شدن مو کمک می کنه و آنتی اکسیدان موجود در این ویتامین پوست اگر موهای زیبا میخواهید پس بخوانید سر رو مرطوب نگه می داره و از خشک شدن مو جلوگیری می کنه. سیب زمینی شیرین و هویج، زرده تخم مرغ، شیر، اسفناج و انبه منبع سرشار ویتامین A است.

بیوتین
بیوتین هم برای حجم دادن به موها و تقویت مو بسیار موثره. بیوتین رشد موها رو سریع می کنه. در نتیجه با خوردن تخم مرغ، گل کلم، موز، بادام و … می تونید موهاتون رو تقویت کنید.

نکته

به جز همه ی موارد بالا، ویتامین B12 ، ویتامین E و اسید فولیک هم باعث تقویت موهای شما میشه؛ و ویتامینC  موجود در مرکبات و توت فرنگی هم از سفید شدن زودرس موها جلوگیری میکنه و برای درمان خشکی مو بسیار مفید و موثر است.

هر فردی علاقه دارد که موی بلند داشته باشد، یا حداقل در دوره ای از زندگی به این فکر می افتد. اما همه خانم ها نمی دانند برای داشتن موی بلند چه کارهایی باید انجام دهند.

بعضی از افراد به منظور دستیابی به موی بلند از محصولات شیمیایی مضری استفاده می کنند که اثرات جانبی مضری برای پوست و مو و قسمت های دیگر بدن دارد.

گفته می شود که رشد مو به سلامت عمومی بدن و فاکتورهای ژنتیاگر موهای زیبا میخواهید پس بخوانید کی بستگی دارد. برخی از مردم پروسه رشد موی سریع تری دارند. با این حال شما می توانید رشد موهای خود را با استفاده از روش های زیر بهبود بخشید

۱– روغن کرچک

روغن کرچک حاوی ویتامین E، اسیدهای چرب ضروری و نیز اسیدهای چرب امگا ۹ می باشد. این مواد به طور موثر و طبیعی باعث تسریع رشد موها می گردد. به دلیل اینکه این روغن چسبناک می باشد بهتر است قبل از مصرف و مالیدن آن به سر با روغن نارگیل یا بادام یا زیتون مخلوط گردد. سپس آن را بطور کامل به موها و کف سر مالیده و ماساژ دهید. پس از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با شامپو آبکشی نمایید. پس از مدتی تاثیر آن بر رشد موهای خود را احساس خواهید کرد.

۲– کمک به افزایش گردش خون

روزانه به مدت ۲ تا ۳ دقیقه خم شده و سرتان را به سمت زمین نگه دارید. اگر موهای زیبا میخواهید پس بخوانید اینکار باعث بهبود رشد مو بوسیله افزایش گردش خون در سر می گردد.

 
۳- ماسک تخم مرغ

تخم مرغ منبع سرشار مواد مغذی، ویتامن ها و مواد معدنی ا دو سیب زمینی تازه را گرفته، یک قاشق سوپ خوری عسل و یک زرده تخم مرغ بدان اضافه نمایید. مخلوط را  مثل سولفور، فسفر، آهن، زینک و سلنیوم است. جذب این مواد توسط مو ، بدان استحکام می بخشد. توصیه میشود از این ماسک به صورت ماهیانه استفاده گردد تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

برای درست کردن ماسک تخم مرغ ابتدا تخم مرغی را در کاسه شکسته ا دو سیب زمینی تازه را گرفته، یک قاشق سوپ خوری عسل و یک زرده تخم مرغ بدان اضافه نمایید. مخلوط را  و خوب بهم بزنید. ۴ قاشق سوپ خوری روغن دانه انگور به آن اضافه کنید و آن را به موها و پوست سر مالیده و پس از ۲۰ دقیقه آبکشی نمایید. ماسک تخم مرغ به شدت بر رشد مو تاثیر دارد.

۴– برگ حنا، راز دستیابی به موی بلند

برگ حنا باعث نرمی، محکمی و ضخامت موها می گردد. در ابتدا مقادیری برگ حنا ا دو سیب زمینی تازه را گرفته، یک قاشق سوپ خوری عسل و یک زرده تخم مرغ بدان اضافه نمایید. مخلوط را  را سابیده و با مقدار مناسب آب مخلوط کنید تا به اندازه کافی چسبنده شود. شما میتواند از مخلوط کن نیز استفاده نمایید. قبل از گذاشتن مخلوط روی سر مهم است که چند دقیقه صبر نمایید. اگر موهای زیبا میخواهید پس بخوانید بعد از آن مخلوط را به سر مالیده و از یک حوله یا کلاه حمام برای پوشاندن آن استفاده کنید. اجازه دهید چند ساعت سپری شود، سپس شستشو را انجام دهید.

۵-استفاده از پودر حنا

روش دیگر آن است که پودر حنا را با آب مخلوط کنید. یا به جای آب از چای سبز استفاده کنید که اثر نرم کنندگی دارد. توصیه میشود مخلوط را کل شب روی سر بگذارید و روز بعد آبلیمو و تخم مرغ خام را به آن اضافه کنید. بطوری که کل ناحیه موها را بپوشاند. صبر کنید تا مخلوط کاملا خشک شود. ا دو سیب زمینی تازه را گرفته، یک قاشق سوپ خوری عسل و یک زرده تخم مرغ بدان اضافه نمایید. مخلوط را  سپس موها را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

 
۶- شستشو با آب سرد

توصیه می شود در پایان هر استحمام، با آب سرد موها را بشویید تا موهای زیبا واگر موهای زیبا میخواهید پس بخوانیدر  بلندی داشته باشید. آب سرد به نرمی موها کمک میکند. چرا که مانع از دست دادن رطوبت و آسیب حرارتی میشود. برای چند ثانیه این کار را انجام دهید و تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید.

موی بلند ، موهای بلند ، شست و شوی مو با آب سرد

 
۷- آب سیب زمینی

عجیب به نظر میرسد اما کافی است آب سیب زمینی را امتحان کنید!
آب یک یا دو سیب زمینی تازه را گرفته،ا دو سیب زمینی تازه را گرفته، یک قاشق سوپ خوری عسل و یک زرده تخم مرغ بدان اضافه نمایید. مخلوط را یک قاشق ا دو سیب زمینی تازه را گرفته، یک قاشق سوپ خوری عسل و یک زرده تخم مرغ بدان اضافه نمایید. مخلوط را  سوپ خوری عسل و ا دو سیب زمینی تازه را گرفته، یک قاشق سوپ خوری عسل و یک زرده تخم مرغ بدان اضافه نمایید. مخلوط را  یک زرده تخم مرغ بدان اضافه نمایید. مخلوط را خوب بهم بزنید تا چسبنده شود.ا دو سیب زمینی تازه را گرفته، یک قاشق سوپ خوری عسل و یک زرده تخم مرغ بدان اضافه نمایید. مخلوط را   سپس آن را بر روی موها و پوست سر قرار دهید. چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید تا بطور کامل جذب موها شود. قبل از شستشو ۳۰ دقیق درنگ نمایید.

با انجام روش های بالا می توانید امیدوار باشید که در بازه زمانی کوتاه رشداگر موهای زیبا میخواهید پس بخوانید  موهای خود را افزایش داده و به موی بلند و جذاب دست پیدا کنید.

ادمین:
Related Post