X

راههای سفید شدن پوست

برای سفید شدن پوست صورت سبزه چه باید کرد؟ پوست سبزه نوعی از طیف رنگی پوست است و برای برخی از زنان، رنگ سبزه می تواند به پوست شان ظاهری تقریبا طوسی یا خاکستری بدهد و برخی زنان علاقه دارند تا با استفاده از راههای مختلف رنگ پوست‌شان را تغییر دهند.

نبض ما-برخی افراد پوست سبزشان را دوست دارند و از آن لذت می برند و در اصطلاح عام این افراد نمکی تر هستند اما برخی دیگر بدنبال سفید شدن پوست صورت سبزه خود هستند. پوست سبزه اغلب با رنگدانه هایی در نوع رده ۳ تا ۴ را در مقیاس فیتزپاتریک در بر می گیرد. این اصطلاح به طور کلی به پوست با قهوه ای ملایم یا روشن، یا تونلی اشاره دارد و اغلب به عنوان زرد، سبز و یا طلایی توصیف می شود.

پوست سبزه می تواند شامل رنگ های روشن قهوه ای پریده یا تاریک باشد اما این موضوع همیشگی نیست. آنچه که واقعا سبب شاخص شدن پوست سبزه می شود، رنگدانه سبز طبیعی آن است (مخلوط با سایه های قرمز و زرد) که کمی بر روی سطح پوست قابل مشاهده است.

مطلب پیشنهادی
” تخفیف ۱۵% کاشت ابرو” این فرصت را از دست ندهید!

پوست تیره و رنگی می تواند به علت عوامل بسیاری از جمله قرار گرفتن در معرض آفتاب، آلودگی، انتخاب سبک زندگی، وضعیت پزشکی یا حتی استرس باشد. پوستی زیبا و بی عیب رویای بسیاری از دختران است و کرم ها و لوسیون های روشن کننده پوست در بازار کم نیستند.

اما استفاده طولانی مدت از محصولات آرایشی مبتنی بر مواد شیمیایی می تواند به پوست شما آسیب برساند. در این مطلب درباره چند روش خانگی برای سفید شدن پوست صورت سبزه ارائه می شود.

برای دریافت یک کرم معجزه آسا برای بازسازی پوستتان اینجا کلیک کنید 

سرم هایی که مقدار ویتامین ث آنها از ۱۵ درصد بیشتر است بهترین گزینه برای مبارزه با رادیکال های آزاد و درمان تیرگی دور چشم ها است

واقع بین باشید!

با این حال، شما باید بدانید که شما سفید شدن پوست صورت سبزه خود را نمی توانید مثل آگهی های تبلیغاتی انجام دهید، آنها صرفا تبلیغات است.

شما زمانی می توانید پوست خود را روشن کنید و به رنگ طبیعی آن بازگردانید که این تیرگی ناشی از عواملی مانند گرد و غبار، آلودگی هوا و غیره باشد. در عین حال افرادی که دارای این نوع رنگ پوست می باشند، در صورتی که کمتر در معرض نور خورشید قرار گیرند، می توانند تا حدودی کم رنگ تر شوند.

در ادامه به توصیه ها و روش هایی خانگی برای سفید شدن پوست صورت سبزه اشاره می شود. همچنین به نکاتی راجع به مراقبت از پوست سبزه نیز اشاره می شود.

به میزان کافی آب بنوشید

برای این که پوست درخشنده و هیدراته ای داشته باشید باید به مقدار کافی آب بنوشید. شما باید حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید تا بدن تان هیدراته بماند. نوشیدن مقدار زیادی آب بافت و ظاهر پوست شما را با از بین بردن سموم بهبود می بخشد.

پوست خود را با روغن زیتون و عسل ماساژ دهید

برای سفید شدن پوست صورت سبزه روزانه آن را با روغن زیتون و عسل ماساژ دهید. ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری از عسل را مخلوط کنید و چند دقیقه روی پوست تان ماساژ دهید.

اگر پوست چربی دارید، چند قطره آب لیمو اضافه کنید. این مخلوط را با آب ولرم پاک کنید. این روش به پوست شما رنگ مطلوب تری می دهد.

برای سفید شدن پوست صورت سبزه از موز استفاده کنید!

یک کره بدون نمک، ۲ قاشق غذاخوری مایه موز و یک قاشق غذا خوری عسل را مخلوط کرده و چند دقیقه آن را روی تمام صورت خود ماساژ دهید.

برای پاک کردن آن، از یک پارچه و آب گرم استفاده کنید. این پک پوست و بافت شما را بهبود می بخشد و ممکن است سفید شدن پوست صورت سبزه شما کمک کند.

می‌خواهید پوست سفتی داشته باشید، سفت کردن پوست شل بدون جراحی را در این مقالهبخوانید.

از ماسک پوست پرتقال استفاده کنید

شما می توانید برای دیدن اثر روشن شدن پوست تان یک ماسک از پوست پرتقال تهیه کنید. پوست پرتقال خرد شده را با شیر مخلوط کنید تا یک خمیرمایه بدست آید. از این پک دوبار در هفته استفاده کنید تا پوستی روشن تر داشته باشید.

سفید شدن پوست صورت سبزه با آلوئه ورا

۲ قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را با نصف قاشق چای خوری زردچوبه و ۱ قاشق غذاخوری عسل در یک کاسه مخلوط کرده و آن را روی صورت و گردن خود قرار دهید. آن را برای مدت ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس آن را با استفاده از پنبه خیس شده با شیر پاک کنید.

این مخلوط، الاستیسیته و رنگ چهره شما را بهبود می بخشد.

ماسک خیار

برای روشن شدن تن پوست، می توانید برش های خیار خرد شده را با کمی پودر چوب صندل و یک قاشق غذاخوری از آب لیمو مخلوط کنید. این مخلوط گیاهی را روی پوست خود قرار دهید و آن را ۱۵ دقیقه بگذارید بماند. سپس آن را شستشو دهید و به آرامی خشک کنید تا پوستی درخشان تر و روشن تر داشته باشید.

ماسک سفید کننده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ روی پوست شما می تواند بسیار موثر باشد. تخم مرغ دارای خاصیت جمع کنندگی است و می تواند منافذ پوست شما را کوچک کرده و پوست شما را سفت کند.

همچنین می تواند تیرگی پوست شما را نیز کاهش دهد. برای ایجاد این ماسک تخم مرغ، ۲ قاشق چایخوری پودر آرد ذرت و یک تخم مرغ سفید را روی صورت مخلوط کرده و روی پوست خود خود قرار دهید. کسانی که پوست مبتلا به آکنه دارند می توانند  کمی آب لیمو برای بدست آوردن نتایج بهتر به آن اضافه کنند.

برای این که پوست درخشنده و هیدراته ای داشته باشید باید به مقدار کافی آب بنوشید. شما باید حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید تا بدن تان هیدراته بماند

روش هایی برای مراقبت از پوست سبزه

با استفاده از مواد آنتی اکسیدانی مانند سرم ویتامین ث با رنگدانه های زیاد پوست مبارزه کنید. سرم هایی که مقدار ویتامین ث آنها از ۱۵ درصد بیشتر است بهترین گزینه برای مبارزه با رادیکال های آزاد و درمان تیرگی دور چشم ها می باشد. ویتامین C از این جهت مهم است که هیچ کرم ضدآفتابی نمی تواند به طور کامل از تمام اشعه های خورشید جلوگیری کند.

برای مبارزه با خال ها و رنگدانه ها و کمک به جابجایی سلول های جدید پوست، از یک ضدآفتاب بدون هیدروکینون استفاده کنید که دارای رتینول باشد.

از یک پاک کننده ملایم در صبح استفاده کنید تا باقی مانده موادی را که از شب قبل استفاده کرده اید پاک شود، همچنین می توانید در شب از یک پاک کننده فومی استفاده کنید. پوست خود را به طور کامل تمیز نمایید تا هرگونه چربی اضافی و آرایشی از روی آن پاک شود.

اگر پوست کودک شما تیره است اصلا نگران نباشید در ادامه همراه ما باشید:

روشن شدن پوست کودک

نبض ما– ترجمه:حسین مقدس زاده

۴٫۱ (۸۲٫۷۳%) ۴۴ رای

منبعindia

 ساختمان پزشکان

دکتر سعید یزدانخواه

فوق تخصص قلب و عروق

دکتر معصومه مجیدزاده

عمومی پوست ، مو و زیبایی

دکتر سمانه شیرانی

متخصص دندانپزشکی

دکتر عباس انتظاری

متخصص طب پیشگیری

دکتر آتوسا کاردگر

متخصص دندانپزشکی

 مطالب اختصاصی

هر عدد هایپ ۲ تا ۳ هزار تومان زیر قیمت بازار!
خرید قسطی خودرو!
صاف و شفاف کردن پوسط توسط متخصص پوست و زیبایی / تهران
برای دریافت تخفیف جشنواره زیباترین لبخند کلیک کنید (ویژه تهران)
هر عدد کوکا، ۹۰۰ تومن زیر قیمت بازار!
این بار پوشک بچه، ۶ هزار تومان زیر قیمت بازار!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

 

۱۲ نظر
  1. ایناز می‌نویسد

    همه کارکردم جای جوشهام عزابم میده چکارکنم

    1. نغمه می‌نویسد

      واااای منم همینطور
      چیکار کنیم جاشون بره من همه چی زدمممم فایده نداره

    2. ناشناس می‌نویسد

      عزیزم این واسه ی سفید شدن پوسته نه از بین برنده جوش

      1. مهسا می‌نویسد

        دقیقا ولی نفهمن که

        1. الیا مینویسد می‌نویسد

          ههههههه بخندید ضایع نشه

      2. ناشناس می‌نویسد

        لطفا چیزی بگید که برای پوست دختر ۱۱ساله خوب باشه و سفید سفید سود

    3. ناشناس می‌نویسد

      سلام من پوست سبزه دارم ارزوی پوست روشن وارم

      1. ناشناس می‌نویسد

        منم پوستم تیره هست همه کار کردم روشن نشد

        1. ناشناس می‌نویسد

          منم پوستم سبزه هس نمیدونم چکار کنم چی بزنم ک سفید بشه عذابم میده

  2. سمیه می‌نویسد

    چیزی بگید که برای پوست دختر ۱۱ ساله خوب باشه و سفید سفید شود

    1. Mehdi می‌نویسد

      میتونی ماست بمالی

  3. شیوا می‌نویسد

    سلام پوستم سبزس چیکار کنم روشن شه

Categories: ویژه
ادمین:
Related Post