X

از موهای خود مراقبت کنید

از موهای خود مراقبت کنید

مراقبت از پوست

گوناگونی و تنوع در انواع پوست به علت نژاد ( مانند : سیاه – سفید – زرد – قهوه ای ) و به علت ارث و محیط ( پوست خشک – چرب – معمولی و مخلوط ) نیاز به مراقبت های گوناگون دارد.

انواع لباس هایی که در آنها نایلون، چرم و غیره- به جز پوشاک نخی- استفاده شده باشد چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ می تواند در افراد مستعد ایجاد حساسیت کند ؛ در این افراد ضایعات بیشتر در نواحی که بیشتر با لباس در تماسند دیده می شود

توضیحی در رابطه با انواع پوست

پوست ها بسته به ترشحات طبیعی و مرطوب کنندگی خود به ۴ دسته تقسیم می شوند :

 

از موهای خود مراقبت کنید

پوســت چــرب :
این نوع پوست در بین نوجـوانان و جــوانان شـایع است. در این نوع پوست ترشحات غــدد چــربی زیاد از موهای خود مراقبت کنید می باشد. چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ افزایش ترشحات غـدد چربی به ارث و فعالیت هورمون های جنسی مربوط می شود.

پوســـت خشــک :
در افراد با سنین بالاتر، این نوع پوست شایع است. به دلیل کاهش ترشحات چربی و عدم فعالیت مرطوب کننده طبیعی پوست ، این حالت از پوست دیده می شود.

پوسـت طبیعی و نرمال : ترشحات چربی و فعالیت مرطوب کننده پوست در حد طبیعی است.

پوســت مخلوط :
ترشحات چربی و مرطوب کنندگی در ناحیه ای از پوست با ناحیه دیگر فرق می کند. چگونه از پوست از موهای خود مراقبت کنید  چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ خود مراقبت کنیم؟ مثلاً : در روی گونه خشک ، و در کنار بینی چرب است .

بسته به نوع پوست، بهترین مراقبت های روزانه شامل :

۱) انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی با در نظر گرفتن نوع پوست .

۲) پاک کردن صورت از آلــودگــی های محـیطی و ترشحـات پوســتی ( عرق – چربی ) و پوسـته ریزی چگونه از موهای خود مراقبت کنید از پوست خود مراقبت کنیم؟ طبیعی پوست.

۳ ) استفاده از مرطوب کننده جهت اصلاح و کمک به مرطوب کننده طبیعی پوست .

۴ ) محــافظت پوســت از نور خــورشید جهــت حـذف رسیدن اشعه ماوراء بنفش به چگونه چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ از پوست خود مراقبت کنیم؟ پوست چگونه از پوست  خود مراقبت کنیم؟ توسط ضدآفتاب مکانیکی و یا شیمیایی ( در قسمت ضدآفتاب قسمت چهارم توضیح داده شده  ).

۵ ) درمان هر نوع ناراحتی و ضایعات پوستی .

حساسیت پوستی چیست؟

هرگونه تغییری که در پوست افراد در تـماس با مـاده خاصی ایجاد شود را چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ می توان ساده ترین تعریف برای این مسئله عنوان کرد.

انواع و اقسام مواد که در محیط وجود دارند و انسان روزانه با آنها در تماس است می تواند در افراد خاص ،از موهای خود مراقبت کنید  چگونه از پوست  خود مراقبت کنیم؟ که از نظر ژنتیکی زمینه مساعد دارند ایجاد حساسیت کند .

روزنه پوستی چیست؟

روزنه یا همان منافذ پوستـی در حقیقت محل خـروج چربـی از غدد چربی است. در افرادی که تا حدودی از موهای خود مراقبت کنید این چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ غدد فعال می باشند و پوست چـربی دارند این منافذ دیده می شود ( در همه افراد این منافذ وجود دارد ). چگونه از پوست  خود مراقبت کنیم؟ نبایـد هـیچـوقـت به فکر بستن این منافـذ بود، چـون با بستن این منافـذ، محـل خـروجی چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ این غـدد بسـته می شـود و جـوش صورت ایجاد می شود. روش هایی وجود دارد که می توان این منافذ را غیرقابل دید کرد تا دیده نشوند. وقــتی ترشحات چــربی در این منافــذ وجود داشته باشند به علت اکسیده شدن، مواد چربی در این منافذ به رنگ تیره دیده می شوند. راحــت ترین روش این است که این ترشحـات چــربی را با شستشو از بین برد. چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ شستشوی مکرر با صابون های ضد جوش به این امر کمک می کند .

روش دیگر:
با استفاده از کرم و ژل های حاوی AHA است که مقداری لایه برداری می کنند و چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ لوسیون و کرم ترتینوئین (که نیاز به تجویز پزشک دارند). می توان با این کار این منافـذ را غـیرقابل رؤیـت کرد. چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ روش های دیگری نیز وجود دارد که احتیاج به پزشک مجرب دارد و در اینجا از ذکر آنها خودداری می کنیم.

مراقبت از پوست خود را هر چه زودتر شروع کنید

حتی اگر شما تا به حال از پوست خود مراقبت نکرده‌اید، هنوز هم دیر نشده است. چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ پوست شما، چگونه از پوست  خود مراقبت کنیم؟ از زمانی که شما فقط حدود ۲۵ سال سن دارید، شروع به پیر شدن می‌کند،چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟  البته شاید نتوانید آن را تشخیص دهید. شاید متوجه شوید که محصولات مورد علاقه‌تان دیگر به خوبی جواب نمی‌دهند. ژن‌های شما، عادت‌های روزانه و آفتاب می‌تواند باعث این تغییرات شود. پس بیشتر از این صبر نکنید! ممکن است لازم باشد با یک متخصص پوست صحبت کنید تا به شما در داشتن پوستی صاف تر و نرم تر، صرف‌نظر از سن شما، کمک کند.

از یک پاک‌کننده ملایم استفاده کنید

از یک پاک‌کننده چرب برای پوست خشک، و از نوع بدون روغن آن برای پوست مرطوب استفاده کنید.از موهای خود مراقبت کنید چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟چگونه از پوست  خود مراقبت کنیم؟ اگر پوستی حساس دارید، برای جلوگیری از سوزش و حساسیت پوست، با متخصص پوست مشورت کنید. پوست خود را بعد از استفاده، با آب خنک یا گرم بشویید. آب داغ می‌تواند رطوبت طبیعی پوست شما را از بین ببرد. برای خشک کردن، حوله را روی پوست خود بگذارید و آن را به پوست خود نسایید.

از مرطوب‌کننده استفاده کنید

مرطوب کننده‌ها، از پوست شما محافظت کرده و کیفیت آن را بهبود می‌دهند. حتی اگر پوستی چرب و از موهای خود مراقبت کنید پرجوش داشته باشید، می‌توانید باز هم از یک مرطوب‌کننده سبک و بدون روغن هر روز استفاده کنید. اگر پوستی خشک دارید، ممکن است لازم باشد بیش از یک‌بار در روز از نرم‌کننده استفاده کنید. زمانی که پوست شما هنوز مرطوب است، برای تثبیت رطوبت، پوست خود را به آرامی ماساژ دهید.

هر روز از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید

شما در طول روز به کرم‌های ضد آفتاب نیاز دارید، چگونه از پوست  خود مراقبت کنیم؟ حتی اگر هوا ابری باشد یا شما در خانه بمانید. اشعه های خورشید می‌توانند از بین ابرها و پنجره عبور کنند، پس شما همیشه در معرض آن‌ها قرار دارید. خیلی از مرطوب کننده‌ها، چگونه از پوست  خود مراقبت کنیم؟ ترکیبات ضد آفتاب نیز دارند. اگر مرطوب‌کننده شما آن را ندارد، چگونه از پوست  خود مراقبت کنیم؟ دنبال ضد آفتابی بگردید که SPF حداقل ۳۰ داشته باشد. فراموش نکنید که لب‌هایتان را نیز بپوشانید و اگر شما زیاد عرق می‌کنید و یا اینکه برای مدتی طولانی بیرون هستید، ضد آفتاب را مجدداً استفاده کرده تا امن باقی بمانید.

سلول‌های مرده را از پوست جدا کنید

از لایه‌برداری برای کمک به درخشان شدن پوستتان استفاده کنید.چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟   شما می‌توانید سلول‌های مرده پوست را به آرامی با یک لیف حمام، اسکراب با دانه‌های مصنوعی، و یا برس های گردان از پوست جدا کنید. اگر پوست شما خشک است، یک بار در هفته لایه‌برداری کنید. اگر پوستی چرب دارید، این کار را دو بار در هفته انجام دهید. اگر شما جوش یا پوستی حساس دارید، با پزشک خود مشورت کنید. لایه‌برداری ممکن است باعث تحریک پوست شود.

چه چیزی در صورت‌ غذا وجود دارد؟

پوست شما، همانند باقی قسمت‌های بدن شما، به مواد مغذی نیاز دارد. چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ برخی از بررسی‌ها نشان می‌دهند که مواد مغذی می‌توانند پوست را تقویت کرده و از آن محافظت کنند. کرم‌ها و سرم هایی که ویتامین C یا E دارند می‌توانند از پوست شما در برابر نور آفتاب مراقبت کنند. آن‌هایی که ویتامین A و یا B۳ دارند از موهای خود مراقبت کنید ممکن است بتوانند چگونه از پوست  خود مراقبت کنیم؟ آسیب پوستی ای که توسط نور خورشید به پوست شما رسیده است را ترمیم کنند. البته، شما حتی با استفاده از این کرم‌ها، هنوز هم لازم است از غذاهای مصرفی نیز ویتامین دریافت کنید.

پوست را براق نگاه‌دارید

سیگار نکشید. سیگار کشیدن پوست را پیر کرده و باعث ایجاد ترک در آن‌ می‌شود.

برای داشتن پوستی سالم، مقدار زیادی میوه، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و دانه‌های سبوس‌دار بخورید.

هر روز ورزش کنید. ورزش کردن، با افزایش میزان جریان خود، به پوست شما کمک می‌کند. و عرق کردن نیز باعث خارج شدن آلودگی از پوست شما می‌شود.

روش‌هایی برای کاهش فشار روانی خود پیدا کنید. فشار روانی می‌تواند پوست شما را حساس تر کرده و جوش‌ها را بیشتر کند.

زیر نور خورشید نمانید. اگر می‌خواهید پوستی تیره‌تر داشته باشید، می‌توانید پوست خود را برنزه کنید.

ادمین:
Related Post