X

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟

 

راه های مراقبت از پوست و مو و ناخن در زمستان

راه های مراقبت از پوست و مو و ناخن در زمستان – در مقاله ی قبلی ۷ ترفند آرایشی در پائیز را برایتان بیان کرده ایم. اکنون که وارد فصل زمستان شده ایم، می خواهیم اصولی را برای حفاظت از پوست و مویتان بیان کنیم. آنچه در این مقاله مورد توجه است شرایط مراقبت متفاوت با بقیه فصول و نکات ویژه برای سلامتی پوست مو و ناخن در زمستان است. چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟حفظ سلامتی پوست، مو و ناخن در تمام فصل سال مهم و لازم است. همواره و در تمام فصل آلودگی هوا موجب آسیب چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ به بافتها  و یاخته های بدن انسان می شود. محافظت از پوست، مو چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ و ناخن در برابر تابش نور خورشید تنها مربوط به فصل تابستان نیست.

 

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟

اثر سرما در آسیب به پوست و مو

در فصل زمستان بخصوص در مناطق سرد سیر سرما شدت بیشتری دارد. سوزش سرما پوست  و مو را بسیار خشک و پوسته پوسته می کند. اغلب افراد به دلیل سرما  و برای جلوگیری از سرما خوردگی کمتر در هوای آزاد قدم می زنند. نتیجتا دریافت ویتامین کا و دی را با مشکل روبرو می کنند. هوای ابری و بارندگی در فصل زمستان موجب کاهش تابش مستقیم آفتاب بر سطح زمین می شود. وزش بادهای سرد موجب خشک شدن چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ و سرمازدگی می شود هم برای گیاهان و هم انسانها. چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ر چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ در این فصل بیشتر پوست مو و ناخن تحت تاثیر خشکی و کمبود ویتامین و سرمازدگی هستند.
نکات لازم برای حفظ سلامتی پوست و مو

۱- برای حفظ رطوبت پوست، مو و ناخن خود و جلوگیری از خشکی آنها، چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ هر روز به میزان ۸ الی ۱۰ لیوان آب مصرف کنید. مصرف آب اولین و مهم ترین قدم برای حفظ طراوت پوست مو و ناخن است.

۲- از روغن بادام و زیتون برای ماساژ پوست و موی خود استفاده کنید.

۳- ویتامین E و A و کا را به طور منظم مصرف کنید. ویتامین آ چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ موجب شادابی و جوانی پوست شما می شود. ویتامین E موجب ترمیم پوست چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟و موی چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ شما میشود و خشکی پوست را برطرف می کند.

شیر، پنیر، تخم مرغ، هویج و اسفناج و سبزیجات منبع ویتامین آ هستند.

راه های مراقبت از پوست و مو و ناخن در زمستان –

کلم بروکلی، کلم پیچ و اسفناج، روغن زیتون و تمامی سبزیجات دارای برگهای سبز، دارای ویتامین کا هستند.

۴- مکمل روی مصرف کنید. این ماده موجب طراوت و شادابی چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟  پوست مو و ناخن می شود. روی موجب رشد ناخن و مو می شود. روی، مو و ناخن را محکم می کند و از ریزش مو و شکستن ناخن ها جلوگیری می کند. روی از خشکی پوست جلوگیری کرده و خارش پوست انسان را بر طرف می کند.

۵- برای حفظ رطوبت  هوا، بر روی بخاری ها ظرف آبی گذاشته تاچگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟  اب به مرور بخار شود. با این روش میزان رطوبت هوا را حفظ کنید. مرطوب بودن هوا نه تنها از خشکی پوست جلوگیری می کند بلکه سرفه های شدید بخاطر خشکی ریه و شش ها را نیز بر طرف می کند. چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ برای حفظ لطافت پوستتان هفته ای چند بار صورتتان را بخور بدهید. این بخور می تواند بخور آب سرد یا بخور گرم باشد. چنانچه از بخور گرم استفاده می کنید مراقب باشید پوست صورتتان را با بخار آب نسوزانید .

۶- معمولا در این فصل افراد علاقه زیادی به سونا ی آب گرم و سونا ی خشک دارند. بخاطر سرمای زیاد استخوان ها کمی دردناک می شود و افراد علاقه زیادی به تحمل گرمای شدید دارند. مراقب این رفتار و علاقه فصلی خود باشید. ایستادن بیش از حد در سونای آب گرم موجب از دست رفتن آب بدن شما می شود. ایجاد سر درد و سرگیجه می کند. رطوبت پوست و مو شما را از بین می برد، موجب خشکی پوست مو و ناخن می شود. چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ سونا ی خشک تاثیر منفی بیشتری دارد. نکات ایمنی را رعایت کنید. بیش از حد مجاز در سونا نمانید. نکته بسیار مهم اینست که همواره پس از سونا، چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ کرم مرطوب کننده پوست، مو و لوسیون بدن بزنید.

۷- افراد در فصل زمستان علاقه زیادی به دوش آب گرم دارند.چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟  بخاطر سرما افراد به آب داغ حمام پناه می برند. و از ایستادن چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ زیر آب داغ احساس گرمی و آرامش و ریلکسیشن می کنند. این نوع حمام برای سلامتی پوست مو و ناخن شما بسیار مضر می باشد. زیرا موجب خشکی شدید پوست و مو می شود. این مورد را شما در همان لحظه حس خواهید کرد. سعی کنید اگر دوش آب گرم می گیرد چند لحظه هم آب را کمی سرد کرده و یاخته ها و سلول های چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ پوست و مو را آرام کنید. حتما در فصل زمستان پس از حمام از لوسیون مرطوب کننده بدن و کرم های مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

۸- برای موهای خود از شامپو های ویتامینه و پروتئینه استفاده کنید . این شامپو ها بدلیل داشتن مواد مفید برای مو، همچنین موادی برای جذب ویتامین ها و  پروتیین ها نیز دارند.

۹- دقت کنید شامپویی که قابلیت جذب آب دارد را انتخاب کرده و استفاده کنید.

۱۰- ماسک های موی طبیعی استفاده کنید، ماسکی از جوانه گندم و روغن بادام ، زرده تخم مرغ ، شیر نارگیل تهیه کنید و بر موی خود بگذارید اجازه دهید مواد معدنی و ویتامین ها جذب موی شما شوند.

۱۱- بخاطر خشکی هوا در فصل زمستان، امکان مو خوره شدن زیاد است. همواره نوک موها را چک کنید. اگر موخره شده اند به میزان ۵ سنتی متر از نوک مو را ببرید. حتما از مرطوب کننده و تقویت کننده مو استفاده کنید. همواره پس از کوتاه کردن ، نوک موها را با روغن های زیتون یا بادام یا نارگیل چرب کنید.

۱۲- اگر در طول روز ژل مو مصرف کرده اید قبل از خواب حتما موها را بشویید. ژل مو رطوبت مو را جذب می کند و موجب خشکی مو می شود.

۱۳- اگر به هنگام شب بیگودی استفاده می کنید، از بیگودی های پلاستیکی یا فنری استفاده کنید. بیگودی هایی از نوع ابری یا اسفنجی رطوبت موی  شما را جذب می کند و موجب خشکی و شکنندگی موهای شما می شود.

۱۴- این نکته مهمی است که هرگز مویی که ژل، تافت، موس، واکس یا ریمل مو زده اید را زیر حرارت سشوار قرار ندهید.

۱۵- اگر ناخن های شما در تمام فصل شکننده هستند از مکمل های کلسیم، و روی استفاده کنید. کلسیم و روی موجب استحکام و رشد ناخن شما می شوند. برای جلوگیری از شکنندگی شدید ناخن ها از ویتامین ب کمپلکس استفاده کنید.

۱۶ برای حفظ لطافت و سلامتی ناخن ها و جلوگیری از خشک شدن آنها دستهایتان را با روغن بادام و یا زیتون چرب کنید.

۱۷- تحت هر شرایطی ناخن هایتان را نجوید. در سوز و سرمای شدید دستکش گرم مناسب بپوشید تا پوست دست و ناخن های شما خشک نشوند.

۱۸- همواره دست هایتان را با کرم مرطوب کننده نرم و لطیف نگه دارد.

ادمین:
Related Post