X

مکملهای ویتامینE برای جلوگیری ازسفیدی مووچروک پوست

مکملهای ویتامینE برای جلوگیری ازسفیدی مووچروک پوست

منابع غذایی حاوی ویتامین ایی:

خواص سبزیجات و خوراکی های حاوی ویتامین E

برخی از منابع غذایی که می توانند به طور طبیعی به کمبود ویتامین های شما کمک کنند، عبارتند از:

ویتامین E در دانه های آفتابگردان:

یک اونس از دانه های آفتابگردان خشک شده، ۷،۴ میلی گرم ویتامین E را به بدن می رساند، که این ۹۰% میزان نیاز روزانه افراد است. پیدا کردن دانه های آفتابگردان دشوار است، اما می توانید آنها را با روغن آفتابگردان نیز جایگزین کنید، میزان ۵٫۶ میلی گرم ویتامین E.

آووکادو سرشار از ویتامین E:

فقط نیمی از آووکادو حاوی ۲ میلی گرم ویتامین E و ۱۶۱ کالری است. این یک تکه بزرگ از هر دو ویتامین E شما و همچنین کالری شماست.

دانه کاج پر از ویتامین E:

یک اونس از آجیل کاج حاوی ۲٫۶ میلی گرم ویتامین E و ۱۹۱ کالری است. می توانید انتخاب کنید آجیل کاج در سالاد خود بریزید یا از روغن دانه کاج استفاده کنید.

اسفناج منبع غنی ویتامین E:

اسفناج بسیار مغذی است و حاوی مقادیر خوبی از کلسیم، فولات ها و همچنین ویتامین E می باشد. یک فنجان اسفناجآب پزشده می تواند برای ۲۰% محتوای ویتامین E مورد نیاز روزانه را تشکیل دهد. این نیز یک منبع خوب فیبری است که به مدیریت وزن کمک می کند.

مکملهای ویتامینE برای جلوگیری ازسفیدی مووچروک پوست

خواص اسفناج سرشار از ویتامین E

ویتامین E موجود در کلم:

کلم سبز، سالاد سبز محبوبی است که حاوی مقدار مناسبی از ویتامین E نیز می باشد و غنی از بسیاری از مواد مغذی است، یک فنجان کلم آب پز شده ،می تواند ۶۰% نیاز روزانه ویتامین E شما را پوشش دهد.

برگ شلغم با ویتامین E بسیار:

این سبزی پرطرفداری نیست، اما دارای مواد مغذی بالایی است. نصف فنجان برگ شلغم حاوی ۲٫۹ میلی گرم ویتامین E و تنها ۲۴ کالری است.

چغندر برگی سرشار از ویتامین E:

چغندر برگی سالمترین ،در میان تمام سبزیجات حاوی ویتامین های A، C و K و همچنین ویتامین E است. یک فنجان چغندر برگی پخته شده %۱۷ نیاز روزانه ویتامین E شما را تامین می کند.

مکملهای ویتامینE برای جلوگیری ازسفیدی مووچروک پوست

برگ خردل منبع ویتامین E:

مانند چغندر برگی و برگ خردل حاوی انواع مختلفی از مواد مغذی ضروری است. یک فنجان برگ خردل پخته شده حاوی حدود %۱۴ میزان مورد نیاز ویتامین E شما است.

منابع مغذی ویتامین E و خواص آن ها

بادام با ویتامین E:

دانه ها معمولا دارای غلظت بالایی از ویتامین E هستند، مانند بادام که حاوی ۷٫۵ میلی گرم در هر اونس است.

جعفری پر از ویتامین E:

جعفری نه تنها ایده عالی برای طعم و بافت خوب برای سالاد است، همچنین به اندازه کافی غنی از ویتامین E می باشد.

خطرات کمبودویتامین ایی در بدن :

ویتامین E ماده ای مغذی ضروری برای سلامت و پیشرفت و نگهداری بدن انسان است.

کمبود ویتامین E در به این صورت ها بروز پیدا می کند:

  • خشکی پوست
  • آب مروارید
  • کم خونی شدید
  • کاهش میل جنسی
  • مشکلات تولید مثل و باروری
  • گرفتگی عضلات پا
  • مشکلات گوارشی

 

مضرات کمبود ویتامین E برای پوست و بدن

مکملهای ویتامینE برای جلوگیری ازسفیدی مووچروک پوست

خطرات مصرف بیش از حد ویتامین E:

مصرف زیاد ویتامین E شامل مصرف خوراکی یا مصرف موضعی آن می شود.

هنگام مصرف خوراکی آن، توصیه می شود دوز را به ۱۵ میلی گرم در روز محدود کنید.

مصرف بیش از این حدش ،ممکن است عوارض جانبی جدی را ایجاد کند. همچنین افراد مبتلا به مشکلات سلامتی که در زیر آورده ایم ،باید از مصرف ویتامینهای خوراکی اجتناب کنند:

دیابت: ویتامین E می تواند خطر ابتلا به نارسایی قلبی را در افراد مبتلابه دیابت افزایش دهد.

سطح کم ویتامین K: می تواند مشکلات لخته شدن خون در باره با مسئله کمبود ویتامین K را بدتر کند.

داشتن سابقه مسائل قلبی: ویتامین E می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را در افراد مبتلا به سابقه مشکلات مرتبط با قلب افزایش دهد.

سرطان قلب و گردن: افراد مبتلا به سرطان گردن یا قلب باید از مصرف بیش از ۴۰۰ iu ویتامین E در روز جلوگیری کنند.

رتینیتیس پیگمنتوسا: مکمل های ویتامین E مصنوعی می توانند باعث کاهش بینایی در بیماران مبتلا به رتینیتس های رنگدانه شود. با این حال، مقدار پایین تر از (۳ IU /در روز) و دوز کنترل شده آن، با این حال، بی ضرر است.

جراحی ها : از آنجا که ویتامین E رقیق کننده خون است، می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد و از این رو نباید قبل و بعد از عمل جراحی مصرف شود.

مکملهای ویتامینE برای جلوگیری ازسفیدی مووچروک پوست

ویتامین E و مضرات مصرف بیش از حد آن

گروهی از پژوهشگران دانشگاه «کیو» آزمایشهایی را روی موش‌ها انجام دادند و دریافتند که زیاده‌روی در مصرف ویتامین E باعث تحریک سلولهایی می‌شود که در ایجاد آسیب به توده استخوانی سهیم هستند وچه بسا این وضیت، ابتلا به پوکی استخوان را به دنبال دارد.

پژوهشگران به ویژه به مصرف کنندگان مکمل‌های ویتامین E که به خاطر خاصیت آنتی اکسیدان بودن آن مقبولیت زیادی در بین مردم دارد، هشدار دادند.

پروفسور شو تاکیدا و همکارانش در تحقیقات خود رژیم غذایی مملو از پروتئین الفا توکوفرول موجود در ویتامین E را در طول هشت هفته به موش‌ها دادند که این میزان ویتامین مساوی با میزانی بود که مصرف کنندگان مکمل‌های ویتامین می‌خوردند.

پژوهشگران دانشگاه کیو و دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی توکیو گفتند که موش‌ها ۲۰ درصد از توده استخوانی خود را از دست دادند.

به گفته این پژوهشگران، پروتئین الفا توکوفرول به تحریک سلولهای اوستیوکلاست که در کاهش توده استخوانی سهیم است، کمک می‌کند.

ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است. این ویتامین همچون ویتامین C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و اثر شیمیایی مخربی که به بافت‌های بدن لطمه می‌زند را از بین می‌برد.

این ویتامین در لایه چربی دیواره سلول و داخل سلول قرار می‌گیرد و از تخریب دیواره سلول جلوگیری می‌کند.

خاصیت آنتی اُکسیدانی این ویتامین به آن اجازه می‌دهد تا از لطمه دیدن داخل رگ‏‌ها و سکته قلبی پیشگیری کند.

یتامین E همچنین باعث افزایش سطح ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها، جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر، کمک به درمان بیماری‌های چشمی مثل آب مروارید و دژنراسیون ماکولر، کاهش احتمال حملات قلبی در بیماران مبتلا به دیابت، کند کردن روند پیری سلول‌ها، تقویت انسان در مقابل آلودگی‌های زیست محیطی، مقابله با کم خونی، درمان مشکلات ناشی از چربی‌های بد هضم و کمک به بهبود بیماری‌های پوستی، زخم‌ها، اختلالات تولید مثل و کاهش دردهای پیش از قاعدگی و کاهش علائم و نشانه‌های لوپوس می‌شود.

مکملهای ویتامینE برای جلوگیری ازسفیدی مووچروک پوست

همچنین این ویتامین در درمان انواع سرطان‌ها مانند پروستات، پوست، و دهان کمک می‌کند.

کمبود این ویتامین باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان و مشکلات قلبی و عروقی و اختلالات تولید مثلی می‌شود.

اگر ویتامین E بیش از اندازه و به صورت مصنوعی (قرص و آمپول) مصرف شود، باعث مسمومیت‌های ویتامینی می‌شود.

همچنین از دیگر عوارض مصرف بیش از اندازه ویتامین E این است که بدن از دیگر ویتامین‌های محلول در چربی استفاده نمی‌کند و کمبود این ویتامین‌‌ها در بدن به وجود می‌آید.

مصرف بیش از اندازه آن همچنین باعث رسوب کلسیم در استخوان‌‌ها، اختلال در ذخیره ویتامینA در کبد و طولانی شدن مدت زمان انعقاد خون می‌شود و حتی مصرف بیش از ۴۰۰واحد خطر مرگ به همراه دارد

موادی مثل روغن‌های گیاهی مثل روغن آفتابگران و زیتون٬ ذرت و بادام٬ آجیل تازه شامل فندق٬ بادام٬ گردو و همچنین اسفناج٬ کلم پیچ٬ سویا و سیب زمینی دارای مقادیری از این ویتامین است.

مکملهای ویتامینE برای جلوگیری ازسفیدی مووچروک پوست

Categories: مجله مو
ادمین:
Related Post