X

سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید

سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید
چند روش برای افزایش سرعت رشد مو

برای اینکه موهای بلند و پرپشت داشته باشیم، نیازی نیست سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید که از روش های مصنوعی مثل اکستنشن استفاده کنید. شما می توانید موهای خود را داشته باشید و با روش های طبیعی رشد آن ها را افزایش دهید. به طوری که در مدت کوتاهی شاهد رشد سریع موها باشید. ما چند روش مؤثر را برای شما معرفی خواهیم کرد.
۱) ماساژ پوست سر
در هنگام استحمام پوست سر خود را با نوک انگشتانتان ماساژ دهید. ماساژ باید به صورت دورانی باشد. ماساژ اثرات مفیدی برای پوست دارد. علاوه بر اینکه گردش خون را در سطح پوست افزایش می دهد، اکسیژن رسانی به پوست را نیز افزایش می دهد. توصیه می شود هربار حدود ۱۰ دقیقه پوست سر را ماساژ دهید البته نه زمانی که شامپو روی سر هست.
۲) موهای خود را هر روز  نشویید.
شستشوی بیش از حد موها، پیاز مو را تضعیف می کند سرعت رشد موهای خود را بالا ببریدو درنتیجه ریزش موها افزایش می یابد. علاوه بر اینکه چربی پوست سر شسته شده و پوست دوباره برای محافظت از خود چربی تولید می کند. بدین ترتیب پوست سر به تولید زیاد چربی عادت کرده و پوست سرتان چرب تر می شود. توصیه می شود شستشو بیش از سه بار در هفته نباشد. سرعت رشد موهای خود را بالا ببریدآن هم بهتر است با شامپوهای حاوی بیوتین انجام شود. می توانید در فواصل بین استحمام ها از اسانس رزماری برای براق کردن و مرطوب کردن ساقه موها استفاده شود.

۳) به غذای خود توجه کنید
ویتامین بیشتری مصرف کنید. دلیل اکثر طاسی ها و ریزش ها سرعت رشد موهای خود را بالا ببریدکمبود ویتامین در بدن می باشد. اگر می خواهید موهایی سالم و زیبا داشته باشید باید ویتامین A, B, C را در رژیم غذایی خود داشته باشید. مخصوصا B6, B5 ,B3. ویتامین A و E در کربوهیدرات و پروتئین و چربی ها قرار دارند یعنی محلول در چربی هستند. پس بدون مصرف چربی و پروتئین این ویتامین ها را دریافت نخواهید کرد.

 

سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید

۴) هرگز از نرم کننده در قسمت ریشه مو استفاده نکنید.
نرم کننده ها چربی سر را از بین می برد و باعث ایجاد عارضه جدیدی به نام شوره سر می شود. شما می توانید از نرم کننده ها بدون تماس با پوست سر استفاده کنید.
۵) شامپوی مناسب پوست سرتان انتخاب کنید.
شناخت نوع موها و پوست سرتان بسیار بااهمیت است. سرعت رشد موهای خود را بالا ببریدشامپوی مناسب خود را انتخاب کنید و از شامپوهای حاوی مواد شیمیایی ممنوعه دوری کنید. انتخاب شامپوی نامناسب باعث شکنندگی ساقه وتضعیف ریشه می شود. سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید در نهایت موهایی خواهید داشت که دائما دچار موخوره و شوره هستند. هم چنین درصورتی که شامپوی مناسب موهایتان را یافتید به همین راحتی نوع و مارک آن را تغییر ندهید. تغییر دائمی مارک شامپو آسیب زننده خواهد بود.
۶) از سشوار استفاده نکنید.
از سشوار و اتوی مو استفاده نکنید مگر در مواردی که ضرورت دارد. آن هم فقط در قسمت ساقه باشد و نه در ریشه. ریشه موها معمولا خیلی زود خشک با گرمای حاصل از سر خشک می شوند. استفاده دائمی از سشوار موها را خشک و دچار موخوره می کند.
۷) موهای خود را وارونه خشک کنید.
هنگام خشک کردن و شانه کردن موها، سر خود را پایین بگیرید. در اینصورت گرانش کمک خواهد کرد مواد مغذی در طول ساقه مو بهتر حرکت کنید. وقتی موها در این وضعیت خشک شوند، موها پر تر و حجیم تر نشان داده می شوند.

تقویت مو و راه های افزایش حجم مو و تسریع در رشد آن ها

یکی از مشکلاتی که باعث کاهش اعتماد به نفس و افسردگی سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید در افراد و از دست رفتن زیبایی چهره می گردد، کاهش حجم موی سر و ریزش آن ها می باشد. برای جلوگیری از ریزش مو راه ها و روش های بسیاری وجود دارد که در گذشته به تعدادی از آن ها اشاره کرده ایم. داشتن موهای پر و درخشان و لطیف رویایی است که هر مرد و زنی به آن فکر می کند. آلودگی محیط زیست، عادات نادرست غذایی و استرس بیش از حد از جمله اصلی ترین عواملی است که سبب می شود ما بیشتر از آن که روی سرمان مو ببینیم، آن ها را روی بورس های مو مشاهده کنیم. تقویت موی سر از جمله مهمترین اموری است که می توان در مقابله با این عوامل، انجام داد. در ادامه با ما همراه باشید تا چند مورد از بهترین راهکار های ممکن را در خصوص چگونگی تقویت مو و افزایش حجم آن ها ارائه دهیم، تا بدین وسیله بتوان موهای خود را بیشتر روی سرمان نگه داریم.
روش های تقویت مو
یکی از عوامل عمده ای که سبب تغییر در ضخامت و حتی ریزش مو می گردد، سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید استفاده از مواد آرایشی مختلف و شیمیایی روی مو ها می باشد. این مواد اغلب دارای ترکیباتی هستند که روی موها تاثیر گذار بوده و حتی گاهی باعث ریزش مو می گردند. پس در قدم اول برای تقویت مو باید استفاده از این مواد را به حداقل برسانیم. ممکن است در هفته های اول چندان اثری را مشاهده نکنیم، سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید اما مطمئن باشید که در دراز مدت، قطعا تاثیرات خود را خواهد داشت.
انتخاب رژیم غذایی مناسب، کنترل میزان استرس، مراقبت صحیح از مو و پوست می تواند در افزایش حجم مو و تقویت مو بسیار موثر باشد. در کنار همه این ها، برخی درمان های خانگی نیز وجود دارد که می تواند در زمینه تقویت مو ها بسیار تاثیر گذار باشد. همانطور که مطالب پیشین در رابطه با انواع ماسک های خانگی صورت سخن گفته بودیم و چند روش درمانی و مراقبت از پوست را که در خانه می توان انجام داد، معرفی نمودیم، در ادامه نیز قصد داریم تعدادی از روش ها و راهکار های خانگی تقویت مو و افزایش ضخامت و حجم مو را معرفی و آموزش دهیم.
انگور فرنگی هندی
این میوه طبیعی ضد التهاب، آنتی باکتریال و لایه بردار، قدرت فوق العاده ای در تقویت مو و روشن سازی آن دارد. شما می توانید از این محصول به صورت خمیر و یا روغن استفاده کرده و پس از چند هفته، تاثیر شگرف آن را روی موهای خود ببینید. مقدار یک قاشق غذاخوری از پودر انگور فرنگی هندی را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کرده و پس از این که کمی به آن گرما دادید تا به یک حالت کشسانی رسید، ریشه موها و ساقه موهای خود را با آن آغشته کنید. پس از اینکه به خوبی موهایتان را با آن ماساژ دادید، با استفاده از آب گرم آن را شسته و برای چند هفته این عمل را تکرار کنید.

انگور هندی یکی از مهمترین مواد تقویت کننده مو می باشد.
عصاره پیاز موثر در تقویت مو
هیچ چیز در آشپزخانه شما، به اندازه پیاز برای مو های شما مفید سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید نخواهد بود! استفاده از آب پیاز صافی شده به همراه ماست و روغن نارگیل می تواند در عرض چند هفته، سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید موهای شما را ضخامت بخشیده و آن ها را درخشان نماید. این روش تقویت مو ارزان که منجر به تولید کلاژن در موها می شود، به خوبی کار کرده و باعث تقویت مو ها و افزایش ضخامت موها می گردد. شما می توانید عصاره پیاز را همراه با ماست و روغن نارگیل مخلوط کرده و آن را روی موهای خود قرار دهید تا ریشه ها نیز آغشته به آن شود. برای تاثیر حداکثری، دوبار در هفته این عمل را تکرار کنید.

پیاز می تواند منجر به تولید کلاژن در تقویت موی سر شود.
زیره سبز
زیره سبز معمولا از آن دست درمان های خانگی و قدیمیسرعت رشد موهای خود را بالا ببرید سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید محسوب می شود که مادر بزرگ های ما برای تقویت موی سر، همواره به ما توصیه کرده اند. این ماده دارای خواص آنتی اکسیدان فوق العاده ای بوده که برای تقویت مو ها بسیار مفید می باشد و سیلیکون موجود در آن سبب می شود که ضخامت موهای سر افزایش یابد. دانه های زیر سبز را به مدت یک شب سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید در روغن زیتون خیسانده و سپس روی موهای خود بمالید و برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کرده و سپس اقدام به شستن آن با آب گرم نمایید.

زیره یکی از مواد دارای خاصیت آنتی اکسیدان است

ادمین:
Related Post