X

ترمیم و جایگزینی مو

ترمیم و جایگزینی مو

امروزه پیشرفته‌ترین راه‌حل‌های بدون نیاز به جراحی ترمیم مو (اکستنشن مو) توانایی اضافه کردن مو به سر یک شخص، دقیقاً به میزان تمایل یا نیاز او، در اختیار ما قرار می‌دهند. این عمل در واقع برای بازیابی تراکم کلی مویی که فرد پیش از شروع ریزش داشته، صورت می‌گیرد. ریزش می‌تواند درنتیجه اشکال مختلف آلوپسی، درمان‌های پزشکی، طاسی با الگوی مردانه، طاسی با الگوی زنانه یا اشکال دیگر کم‌پشت شدن مو یا ریزش مو در هر دو جنس زن و مرد اتفاق افتاده باشد.

احتمالاً در سال‌های گذشته، این نوع اکستنشن یا سیستم ترمیم مو محدود به یک کلاه‌گیس نامناسب یا نوع دیگری از قطعات خارش‌آور مو می‌شده است که اندازه‌ی شما نبودند، یا این حس را به شما می‌دادند که کلاه فوتبال به سر دارید و یا حتی بدتر از آن به نظر می‌آمدند.

اما اگر بخواهیم شباهتی بین کلاه‌گیس‌ها و قطعات مویی که احتمالاً مادرها یا مادربزرگ‌هایمان استفاده می‌کردند، و تکنیک‌های کم‌وزن مدرن و پیشرفته امروزی ترمیم مو پیدا کنیم، در واقع مانند این است که بخواهیم عینک بن فرانکلین را با سیستم‌های مدرن لنز تماسی امروزی مقایسه کنیم.

ترمیم مو ممکن است از ۱۰۰% موی طبیعی انسان، مو یا فیبر مصنوعی، یا ترکیبی از هر دو ساخته شده باشد، و برای همه زنان با هر نژادی قابل‌استفاده می‌باشد.

ترمیم و جایگزینی مو

ترمیم مو به روش غیر جراحی چگونه انجام می شود؟

در صورتی که فرد خواهان دوباره بدست آوردن مو هایی سالم و شاداب بوده اما تمایلی به جراحی ندارد می تواند انجام ترمیم مو به روش غیر جراحی را در نظر داشته باشد. با این روش می توان به تراکمی بالا از مو دست یافت.

در حال حاضر، فرد با استفاده از ترمیم مو به روش غیر جراحی می تواند موهایی طبیعی، لطیف و فراتر از انتظار را بدست آورد. از آنجایی که در این روش از مو های صد در صد طبیعی انسان استفاده می شود، افراد بسیاری از آن جهت مد و زیباتر شدن استفاده می کنند.

با این حال، در صورتی که فرد از مشکلات پزشکی رنج می برد، حتما باید از نحوه تاثیرگذار بودن این روش و همچنین تاثیر آن بر مشکل ریزش موی خود اطلاع یابد.

هنگامی که در این روش از کلمه پروتز مو استفاده می شود به معنای قسمتی مشخص از مو های طبیعی فرد می باشد که قسمت خالی سر او را می پوشاند. پروتز مو می تواند جهت پوشش طاسی مردانه، بر روی جلوی سر و نزدیک پیشانی قرار گیرد. پروتز مو معمولا در زنان بر روی فرق سر یا هر جایی که چین بالایی مو از دست رفته است قرار داده می شود.

در این روش درمانی، یک غشا یا لایه که از موهای طبیعی پرشده است، بر روی پوست سر قرار می گیرد. هنگامی که این لایه بر روی پوست قرار می گیرد می تواند با مو های طبیعی فرد ترکیب شده و ظاهری واقعی را جلوه کند.

در این وضعیت، مو هایی که بر روی این لایه قرار دارند حالتی یک دست را از نظر پر پشتی و رنگ با مو های طبیعی پیدا می کنند. چنین مواردی نیاز به استفاده از چسب های قوی دارد تا هم از آن محافظت کرده و هم هنگام استفاده از آن به فرد اطمینان خاطر دهد.

بسته به تمایل، بودجه و ناحیه عاری از مو گزینه های بسیاری برای بدست آوردن مو هایی طبیعی وجود دارد که جایگزین مو های از دست رفته می شوند. علاوه بر این، قیمت و کیفیت گزینه ها اساسا به نوع مو، نحوه چسباندن آن به پوست سر، انتخاب شخصی فرد و طرز نگه داری و رفتار با آن بستگی دارد.

ترمیم و جایگزینی مو

ترمیم مو به روش جراحی و غیر جراحی

با وجود میزان هشدار دهنده ریزش مو در این روز ها، کاشت مو دیگر موضوعی جدید به شمار نمی رود. قبل از این، تصور بر این بود که کم پشت شدن مو در اثر افزایش سن به وجود می آید. قبل از اقدام به هرگونه درمان در ارتباط با مو، باید از تفاوت بین ترمیم مو به روش جراحی و غیر جراحی آگاهی یافت.

با اینکه روش غیر جراحی قادر به رشد دوباره مو نمی باشد اما می تواند هر گونه طاسی قابل دیدن را مخفی کند. اغلب متخصصان امروزه از ۲ نوع درمان غیر جراحی استفاده می کنند. اولین روش اکستنشن مو است که در آن با استفاده از مو های طبیعی انسان یا مو های مصنوعی کلاه گیسی با ظاهر طبیعی به وجود می آید.

پروتز مو ، کلاه گیس هایی از موی طبیعی انسان است که با متدهای روز ساخته شده و تفاوت های بنیادین با کلاه گیسهای سنتی دارد !

روش دیگر استفاده از دارو های خوراکی یا موضعی است. با اینکه این دارو ها به اندازه ای که تبلیغ می شود تاثیر گذار نیستند اما می توانند در درمان طاسی مفید باشند.

در طرف دیگر، در صورتی که فرد تمایلی به استفاده از دارو های ساده تقویت مو یا اکستنشن مو ندارد می تواند روش های جراحی را انتخاب کند. با اینکه تقریبا همه افراد در این مورد مشکلی ندارند اما یک استثنا وجود دارد. بیماران باید حتما مقداری مو در پشت و دو طرف سر خود داشته باشند.

ترمیم و جایگزینی مو

 کدام بهتر است، موی طبیعی انسان یا موی مصنوعی؟


انتخاب بین موی طبیعی انسان و موی مصنوعی بستگی به روش اتصال و نوع سبک زندگی شما دارد. چه موی طبیعی چه مصنوعی، یا ترکیبی از هر دوی آن‌ها، اگر به‌طور تمام و کمال با شخص مطابقت داشته باشد، می‌تواند به‌طور موفق مورداستفاده قرار گیرد. یک متخصص آموزش‌دیده ترمیم مو می‌تواند، بر اساس سبک زندگی شخصی شما و توقعتان از ترمیم مو، شما را در رابطه با انتخاب بهترین نوع ترمیم مو، راهنمایی نماید.

 اکستنشن موی کامل یا تکه‌ای


اشخاصی که تحت درمان‌های پزشکی قرار می‌گیرند که سبب ریزش مو می‌شود و همچنین بیمارانی که طاسی منطقه‌ای در آن‌ها تازه تشخیص داده شده‌ است، می‌بایست درخواست پروتز موی کامل نمایند. در مورد طاسی منطقه‌ای، ممکن است بیماری پایدار نبوده و تمرکز بر روی یک منطقه که ریزش مو در آن اتفاق افتاده است راه‌حلی موقت باشد. در مورد شیمی‌درمانی، با توجه به ماهیت داروهای مورداستفاده، احتمال دارد کل مو بریزد و به‌احتمال‌قوی یک اکستنشن تکه‌ای، بلااستفاده خواهد بود.

ترمیم و جایگزینی مو

 اثرات روانی ریزش مو


اثرات روانی برای اشخاصی که طاسی الگوی مردانه یا زنانه، ریزش مو یا کم‌پشتی مو را تجربه می‌کنند، بسیار متفاوت است. مردان و زنان بسیاری وجود دارند که داشتن مشکلات شدید مرتبط با افسردگی، اضطراب، اجتماع هراسی و در برخی موارد، تغییر هویت در آن‌ها گزارش شده است. در نظرات و نامه‌های بیماران بارها و بارها گفته شده است که ترمیم موهایشان، با بازگرداندن تصویر ذهنی آن‌ها از خودشان، اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفسشان به حالت اول، به آن‌ها زندگی دوباره بخشیده است.

ترمیم و جایگزینی مو

Categories: مجله مو
ادمین:
Related Post