X

آرایشگاها چه اندازه در سفید شدن مو مقصرند؟

آرایشگاها چه اندازه در سفید شدن مو مقصرند؟

 

استفاده از روغن‌های گیاهی یکی از این راه‌حل‌هاست. استفاده درست و به موقع از روغن‌های گیاهی نه تنها به سلامت موها کمک می‌کند بلکه از ریزش و سفیدشدن آن نیز جلوگیری می‌کند.

ممکن است در سنین جوانی و خیلی پایین هم سفید شدن تار به تار موهایمان را ببینیم، به همین دلیل سفیدشدن لزوما به معنی بالا رفتن سن و پیری نیست. در هرسن و سالی که این اتفاق بیافتد مهم نیست. آنچه که دغدغه همه بهخصوص خانمها میشود، از بین رفتن ظاهر زیبای موهایشان است. روشهای مختلفی برای رفع این مشکل پیشنهاد شده، از جمله استفاده از گیاهان دارویی، درمانهای خانگی و داروهای شیمیایی؛ اما متاسفانه هنوز به راهحل قطعی و صددرصدی برای جلوگیری از سفیدشدن مو، دسترسی پیدا نشده است. سفید شدن مو اغلب بهخاطر غیرفعال شدن عمل رنگسازی در پیگمنتهای مو است که با ظاهرشدن موهای سفید، بازگرداندن عملکرد این پیگمنتها و فعال کردن آن تقریبا غیرممکن میشود.

بهطور کلی بسیاری از خانمها موهایی خشک و شکننده دارند و با وجود این استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی مو را کنار نمیگذارند و همچنان موهایشان را زود به زود رنگ میکنند. طبیعی است که به این ترتیب موهایشان خیلی زودتر از موقع سفید خواهد شد. اما راهحل چیست؟ آیا نباید واقعا موهایمان را سشوار بکشیم؟ آیا رنگکردن موها را باید کاملا کنار بگذاریم؟… واضح است که چنین کاری ممکن نیست اما میتوان با رعایت چند نکته ساده آسیب ناشی از این کارها را به حداقل برسانیم. استفاده از روغنهای گیاهی یکی از این راهحلهاست. استفاده درست و به موقع از روغنهای گیاهی نه تنها به سلامت موها کمک میکند بلکه از ریزش و سفیدشدن آن نیز جلوگیری میکند. بنابراین در هنگام بهکارگیری هریک از این روشها، به مسائل احتیاطی لازم هم توجه داشته باشید.

 

Categories: مجله مو
ادمین:
Related Post