X

۱۸ روش فوق‌العاده موثر برای صاف کردن موها

۱۸ روش فوق‌العاده موثر برای صاف کردن موها

 

 

 

۱. موها را با آب سرد آبکشی کنید
از آب سرد برای شستشوی موها استفاده چرا که آب سرد لایه‌ی بالایی شفت موها را تقویت می‌کند، و سبب صاف و براق شدن موها می‌شود. هرچند در طول فصل زمستان، تنفر از آب سرد، کاملا طبیعی است، اما استفاده از آب گرم یا داغ، کوتیکول‌های مو را دچار آسیب می‌کند و سبب می‌شود که موها وز و خشک شوند. اگر تحمل استفاده از آب سرد را در حمام ندارید، می‌توانید خیلی ساده خم شوید و فقط موهای سر را با آب سرد شستشو دهید. یک ظرف آب سرد در کنارتان بگذارید، رو به جلو خم شوید و کم کم آب سرد را روی موهای‌تان بریزید. شامپو و نرم‌کننده بزنید و به همین شیوه موها را آبکشی کنید.

 

۱۸ روش فوق‌العاده موثر برای صاف کردن موها

۲. ژل آلوئه‌ورا
حتما شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید که آلوئه‌ورا منبعی از ۷۵ ماده‌ی معدنی شناخته‌شده است. این گیاه آنزیم‌هایی دارد که به رشد موهای سالم کمک می‌کند و سبب صاف و نرم شدن آن‌ها می‌شود. ژل آلوئه‌ورا ترکیب شیمیایی مشابهی با کراتین دارد – پروتئینی که بیش‌ترین میزان ساختمان مو را تشکیل می‌دهد. بنابراین، ژل به راحتی به شفت مو نفوذ کرده و رطوبت لازم را برای آن فراهم می‌کند.

مواد لازم:

– یک ساقه آلوئه‌ورا

* روش تهیه ماسک خانگی برای صاف کردن موهای وز
– چند قطعه از ساقه‌ی آلوئه‌ورا را برش بزنید تا ژل تازه‌ی داخل آن را استخراج کنید.

– ژل را با آب رقیق کنید و روی موهای‌تان بمالید.

– اجازه بدهید ژل به مدت ۳۰ دقیقه روی موها بماند و در نهایت آن را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

۱۸ روش فوق‌العاده موثر برای صاف کردن موها

۳. ماسک تخم‌مرغ
احتمالا از تاثیر شگفت‌انگیز ماسک تخم‌مرغ روی موها اطلاع دارید. خواه موهای شما خشک و آسیب‌دیده باشد، و خواه چرب و کدر، به هر حال ماسک موی تخم‌مرغ درمانی فوری برای آن است. این ماده‌ی خوراکی حاوی غلظت بالایی از پروتئین‌ها و مواد مغذی است که به شما کمک می‌کند تا موهایی سالم و براق داشته باشید. در این‌جا چگونگی استفاده از تخم‌مرغ را برای داشتن موهایی صاف را خواهید آموخت:

مواد لازم:

– ۱ عدد تخم‌مرغ

– ۱ قاشق غذاخوری عسل

– ۱ قاشق چایخوری خامه

– ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون

* روش تهیه ماسک خانگی برای صاف کردن موهای وز
– تخم‌مرغ را در یک کاسه کوچک بزنید و سپس یک قاشق چایخوری عسل، کرم و روغن زیتون را به آن اضافه کنید.

– خوب مواد را هم بزنید تا یک خمیر صاف و یکدست آماده شود و بعد آن را روی تمام موها بمالید.

– اجازه بدهید ترکیب روی موها بماند تا خشک شود. در نهایت موها را با آب سرد آبکشی کنید و بعد مثل همیشه شامپو بزنید.

۱۸ روش فوق‌العاده موثر برای صاف کردن موها

۴. ماسک موز
موز غنی از کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها، روغن‌های طبیعی و پتاسیم است. این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. استفاده از موز در ماسک مو باعث ایجاد رطوبت در موها و تغذیه‌ی آن‌ها می‌شود. ماسک موز وز و خشکی را کاهش داده و پوست سر تحریک شده را در صورت استفاده به طور منظم تسکین می‌دهد. مزایای موز با اضافه کردن ماست، که آن هم یک مرطوب‌کننده‌ی بسیار موثر برای موها است، افزایش خواهد یافت.

مواد لازم:

– ۱ موز رسیده

– ۲ قاشق چایخوری ماست

* روش تهیه ماسک خانگی برای صاف کردن موهای وز
– موز رسیده را له کنید و دو قاشق چایخوری ماست را به آن بیفزایید.

– مواد را با هم خوب مخلوط کنید تا صاف و یکدست شوند و تکه‌های موز درشت در آن باقی نماند.

– ترکیب به دست آمده را روی موها استعمال کنید. از نوک موها شروع کنید و تا ریشه‌ی موها را نیز به ماسک آغشته کنید.

– بعد از ۴۵ دقیقه موها را با شامپو بشویید.

۱۸ روش فوق‌العاده موثر برای صاف کردن موها

۵. محلول شستشوی سرکه
سرکه سیب از قدیم‌الایام برای آبکشی موها مورد استفاده بوده‌است. pH موهای ما ۵.۵ است، اما شامپو و نرم‌کننده‌هایی که ما استفاده می‌کنیم به شدت قلیایی هستند. سرکه سیب به حفظ تعادل pH پوست سر کمک می‌کند و در عین حال سبب تمیز شدن مواد جمع شده روی ساقه‌های مو در اثر استفاده‌ی بیش از حد از محصولات بهداشتی می‌شود. شستن موها با سرکه سیب کوتیکول‌های مو را می‌بندد و آن‌ها را نرم‌تر، صاف‌تر و براق‌تر می‌کند.

مواد لازم:

– ۴/۱ فنجان سرکه سیب

– ۱ فنجان آب

* روش تهیه ماسک خانگی برای صاف کردن موهای وز
– ۴/۱ فنجان سرکه سیب را با یک فنجان آب رقیق کنید.

– پس از شستن موها، ترکیب را به عنوان محلول شستشوی نهایی استفاده کنید و اجازه بدهید روی موها بماند (نیازی به آبکشی مجدد نیست).

۶. استفاده از روغن داغ
ماساژ روغن داغ نه تنها موهایی سالم و صاف را به شما هدیه می‌دهد، بلکه به شما کمک خواهد کرد که استرس را در خودتان از بین ببرید. از روغن‌هایی مانند نارگیل، زیتون، بادام شیرین، جوجوبا، کرچک، اسطوخودوس، رزماری و آویشن برای ماساژ موهای‌تان استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید ترکیبی این روغن‌ها را برای رسیدن به نتایج مطلوب استفاده کنید.

۱۸ روش فوق‌العاده موثر برای صاف کردن موها

مواد لازم:

– ۲-۳ قاشق غذا خوری روغن، بسته به طول موهای‌تان

* روش تهیه ماسک خانگی برای صاف کردن موهای وز
– پوست کف سر را با روغن ماساژ دهید و آن را روی تارهای مو نیز بمالید.

– پس از ماساژ پوست سرتان، ‌موها را لای یک حوله‌ی گرم بپیچید.

– اجازه بدهید روغن به مدت ۲۰ دقیقه بماند و سپس موها را با شامپو بشویید.

۷. از شامپوی برای نوع موهای خودتان استفاده کنید
شامپو پوست کف سر را پاکسازی می‌کند و سبب صاف و نرم شدن موها می‌شود. با این حال، همیشه باید از شامپویی برای موهای‌تان استفاده کنید که مناسب نوع موهای‌تان است. بنابراین به دقت نوع موهای‌تان را بشناسید و بعد بازار برای پیدا کردن محصولی که بهترین تاثیر را روی پاکسازی و حفظ سلامت موها دارد انتخاب کنید. به این ترتیب از آسیب دیدن موها جلوگیری خواهید کرد و در عین حال زیبایی موها نیز افزایش خواهند یافت. اما یک ایده‌ی بدون خطر و امن دیگر نیز وجود دارد و آن این‌که از مواد طبیعی برای شستشوی موها استفاده کنید. یکی از شامپوهایی که خودتان می‌توانید در منزل بسازید به قرار زیر است:

۱. ابتدا انگور فرنگی هندی خشک (آمله)، انگشتی (آملا)، شیکاکی و فندوق چینی خشک را با هم بجوشانید.

۲. اجازه بدهید مواد با هم بجوشند تا زمانی که یک محلول صابونی آماده شود.

۱۸ روش فوق‌العاده موثر برای صاف کردن موها

۳. از این محلول برای شستن موها دست کم دو بار در هفته استفاده کنید. به این ترتیب موهایی صاف و براق خواهید داشت.

۸. شانه زدن درست موها
روی شانه کردن موها بیش از حد حساسیت به خرج ندهید. برس کشیدن یا شانه زدن بیش از اندازه‌ی مو باعث بروز اصطکاک می‌شود و به این ترتیب موهایی وز وزی خواهید داشت. موها را در حد مشخص و محدودی شانه بزنید، و هرگز آن را زمانی که مرطوب است شانه نزنید. موهای مرطوب بیش‌تر از موهای خشک مستعد شکستگی هستند. یک برنامه‌ی خوب برای شانه زدن موها داشته باشید به این ترتیب که قبل از دوش گرفتن موها را با یک شانه‌ی چوبی دندانه درشت شانه بزنید، و سپس یک یا دو بار دیگر نیز در طول روز موها را شانه بزنید تا از شر پیچ‌خوردگی و در هم گره خوردن موها خلاص شوید.

۹. استفاده‌ی درست از نرم‌کننده‌ها‌
استفاده‌ی درست و مناسب از نرم‌کننده روی موها شگفتی می‌آفریند و آن‌ها را صاف و ابریشمی می‌کند. برنامه بریزید و دست کم یک بار در هفته به طور عمقی موها را نرم کنید. استفاده از کمی نرم‌کننده سبب می‌شود که موهای‌تان نرم و صاف شوند. این محصول کاملا بدون خطر است در صورتی که اصلا با کف سرتان تماس نداشته باشد.

شما همچنین می‌توانید از نرم‌کننده‌ها و سرم‌هایی استفاده کنید که نیازی به شستشو ندارند؛ این محصولات برای رسیدن به موهایی صاف و بدون وز و خشکی بسیار مفید است. نرم‌کننده‌های بدون شستشو به خصوص برای افرادی که موهای فرفری دارند بسیار مفید است.

۱۰. برای مدتی از حرارت روی موهای‌تان استفاده نکنید
اتوی مو، دستگاه‌های فر زدن مو و سشوارها می‌توانند بهترین راه‌حل برای صاف و زیبا به نظر رسیدن موهای شما باشند. اما استفاده‌ی منظم از این ابزارهای حرارتی برای مدل دادن به موها بی‌اندازه مضر است. گرمای این ابزار باعث آسیب دیدن موهای شما می‌شود، آن‌ها را خشک و وز می‌کند و آن درخشش و برق طبیعی موها را از بین می‌برد.

۱۸ روش فوق‌العاده موثر برای صاف کردن موها

با این حال، اگر بعضی روزها حتما باید موها‌ی‌تان را آرایش کنید، به یاد داشته باشید از یک اسپری یا سرم حفاظت از موها در برابر حرارت استفاده کنید. این محصولات با ایجاد یک لایه‌ی محافظ روی موها، آسیب ناشی از حرارت را کاهش می‌دهند.

۱۱. استفاده از سشوار
همیشه بکوشید که موها را به طور طبیعی خشک کنید. با این حال اگر عجله دارید، می‌توانید از سشوار هم برای خشک کردن موها استفاده کنید. اما برای این کار دقت داشته باشید که حتما از برس گرد دندانه درشت و باکیفیت سرامیکی استفاده کنید. نکته‌ی دیگر این‌که بهتر است موها را با باد خنک سشوار خشک کنید زیرا این کار باعث بروز آسیب کم‌تری می‌شود. سشوار را ۱۵ سانتیمتر دورتر از موها نگه دارید و آن را به طور مداوم حرکت دهید تا در یک قسمت از موها بیش از حد حرارت وارد نکند.

۱۲. به مواد شیمیایی نه بگویید
از محصولاتی که حاوی سولفات لاریل سدیم یا آمونیم لورت سولفات هستند استفاده نکنید زیرا هر دوی آن‌ها پاک‌کننده‌های صنعتی و برای موها بیش از حد خشن هستند. این‌ها موادی هستند که در بیش‌تر شامپوها وجود دارند. تحقیقات نشان داده‌اند که این مواد شیمیایی باعث ریزش موی شدید و کم شدن حجم موها می‌شوند.

به جای شامپوهای حاوی سولفات، از شامپوهای حاوی با مواد طبیعی و ارگانیک استفاده کنید که برای موهای‌تان بیش از حد خشن نیستند. آن‌ها رطوبت را درون موها حبس می‌کنند و به شما موهایی نرم و صاف می‌دهند.

۱۳. نوک‌گیری موها بسیار مهم است
در صورتی که تمایل دارید موهایی سالم و صاف داشته باشید نوک‌گیری کردن مهم‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. این کار به از بین رفتن موخوره کمک می‌کند. در صورتی که موخوره را از بین نبرید کم کم کل موها آسیب خواهند دید و خشکی و وز موها یک مشکل همیشگی برای‌تان خواهد بود. موها را هر ۴ تا شش هفته یک بار نوک‌گیری کنید.

۱۴. ماسک مایونز
موها را یک بار در هفته به طور عمقی نرم کنید. سس مایونز منبع غنی ال- سیستئین است، نوعی اسید آمینه و یک آنتی‌اکسیدان قوی که در تخم‌مرغ نیز یافت می‌شود. استفاده از این ماسک مو به طور منظم باعث رشد موهای سالم می‌شود.

۱۸ روش فوق‌العاده موثر برای صاف کردن موها

مواد لازم:

– ۱ فنجان سس مایونز

– ۲ قاشق چایخوری آووکادوی له شده

* روش تهیه ماسک خانگی برای صاف کردن موهای وز
– سس مایونز و آووکادو را با هم مخلوط کنید تا زمانی که خوب به خورد هم بروند.

– ترکیب به دست آمده را روی موها از ریشه تا ساقه‌ها بمالید.

– هنگامی که این ترکیب را روی موها استعمال کردید، موها را خوب جمع کنید و آن‌ها را با یک کلاه دوش بپوشانید.

– اجازه بدهید ماسک به مدت یک ساعت روی سر بماند و در نهایت آن را با شامپو بشویید

نکاتی در رابطه با صاف‌کننده‌های شیمیایی مو
شما همچنین می‌توانید موهای خود را با مواد شیمیایی صاف کنید. با این حال، این روش گران است و می تواند روی موهای شما آسیب ایجاد کند. در صورتی که تمایل دارید موها را با مواد شیمیایی صاف کنید، اطمینان حاصل کنید که موهای شما سالم است و دچار آسیب‌دیدگی نشده‌است. همیشه بهترین کار این است که قبل از انجام این درمان با یک آرایشگر حرفه‌ای مشورت کنید. مراقبت‌های قبل و بعد از صاف کردن موها بسیار ضروری هستند.

۱۸ روش فوق‌العاده موثر برای صاف کردن موها

۱۵. صاف‌کننده‌ّای سنتی
صاف‌کننده‌های سنتی برای نرم و صاف کردن موها و بافت طبیعی آن‌ها است. این مواد برای افرادی که موهای مواج یا کمی فر دارند، مناسب هستند. با این حال، روی موهای خیلی فرفری تاثیری ندارند. صاف‌کننده‌ها بافت وز را اصلاح می‌کنند و سبب نرم شدن شفت مو می‌شوند. اثر آن‌ها چهار تا شش ماه است.

۱۶. صاف کردن با مواد شیمیایی
این روش از مواد شیمیایی زیادی برای شکستن پیوند طبیعی موهای شما استفاده می‌کند. سپس موها با یک محلول صاف‌کننده شسته و بعد اتوکشی می‌شود. این روند حدود ۴ تا ۵ ساعت طول می‌کشد و تاثیر آن حدود سه ماه ماندگاری دارد. رسیدگی به موها برای حفظ نرمی و صافی آن‌ها لازم و ضروری است. این روش برای موهای رنگ شده مناسب نیست.

۱۷. صافی ژاپنی
صافی ژاپنی یک تکنیک مناسب برای موهای موج‌دار و دارای فرهای درشت است، اما برای موهایی که فرهای ریز دارند و وز هستند مناسب نیست. مو به طور مکرر با یک محلول شیمیایی شسته می‌شود؛ این کار به شکستن پیوندهای داخلی موها کمک می‌کند. سپس، هر تار مو شکل جدید به خود می‌گیرد. در نهایت، خنثی‌کننده برای دست پیدا کردن به موهایی صاف، ابریشمی و لخت استعمال می‌شود. این تکنیک به طور دائم ساختار موهای شما را تغییر داده و هر پنج تا شش ماه یک بار نیاز به مراقبت منظم دارد. صافی ژاپنی مناسب موهای رنگ شده نیست.

۱۸ روش فوق‌العاده موثر برای صاف کردن موها

۱۸. کراتین برزیلی
این تکنیک به دلیل استفاده از کراتین، که خشونت کم‌تری روی موها دارد، محبوبیت زیادی به دست آورده‌است. این روش سطح مو را صاف می‌کند، اما به طور دائم پیوند موها را می‌شکند. این روش وز و خشکی موها را کنترل کرده و در عین حال حجم و بافت موها را حفظ می‌کند. کراتینه برای موهای رنگ شده مناسب است و روی انواع مو قابل انجام است.

این روش‌های طبیعی را دنبال کنید یا یکی از درمان‌های شیمیایی را انتخاب کنید تا موهایی صاف و شفاف‌تر داشته باشید. آیا هر یک از این درمان‌ها را تجربه کرده‌اید؟ لطفا تجربه‌تان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

۱۸ روش فوق‌العاده موثر برای صاف کردن موها

Categories: رشد مو
ادمین:
Related Post