X

کرم‌های برنزه کننده پوست

کرم‌های برنزه کننده پوست

 

کرم‌هایی وجود دارند که رنگ پوست را تغییر می‌دهند. این کرم‌ها سه نوع دارند.

کرم‌های برنزه کننده پوست" data-toggle="tooltip" data-placement="bottom" data-original-title="کرم‌های برنزه کننده پوست" />

کرمهایی وجود دارند که رنگ پوست را تغییر میدهند. این کرمها سه نوع دارند. یک نوع از این کرم ها رنگ پوست را به صورت موقتی و به مدت چند ساعت تغییر میدهند و اگر فرد آن قسمت از بدن خود را بشوید این کرمها پاک شده و رنگ طبیعی پوست مشخص میشود. درواقع مثل این است که فردی روی بدن خود یک پوشش کشیده باشد یا قسمتی از پوست را کرم پودر زده باشد. دسته دوم این کرمها به عمق پوست نفوذ می کنند و رنگ آنها تا چند روز دوام میآورد.

برای کرمهای نوع اول عوارض خاصی گزارش نشده و به نظر می رسد استفاده از آنها مشکل خاصی به دنبال نداشته باشد ولی کرمهای نوع دوم تا حدی به سلولهای نواحی سطحی پوست نفوذ کرده و رنگ آنها تا چند روز دوام می آورد.ولی استفاده از کرمهای نوع دوم چون قابل نفوذ به سلولهای سطحی پوست هستند میتوانند عوارضی نظیر ضایعات آلرژیک ایجاد کند.حتی شرکت های واردکننده این کرمها بعد از مدتی دیگر این محصولات را به ایران وارد نکردند. دسته سومی هم وجود دارد که حالت دارویی دارند مثل کرم derma blend. این کرم ها در برابر شستن مقاوم هستند و پاک نمیشوند. در کسانی که مثلا لک و پیس دارند یا روی پوست شان ماه گرفتگی یا خالهای وسیع وجود دارد این کرم را روی آن منطقه میمالند و رنگ آن بخش مشابه رنگ سایر نواحی پوست می شود. این افراد زندگی عادی خود را انجام می دهند. اگر زمانی خواستند این کرم را پاک کنند از یک ماده پاک کننده مخصوص استفاده میکنند. چیزی مثل استون که لاک ناخن را پاک میکند. این افراد می توانند بدون نگرانی از پاک شدن رنگ، حمام یا شنا کنند. گرچه این کرم حالت درمانی دارد، اما بعضی از افراد از آن برای تیره یا روشن کردن پوست خود استفاده می کنند. به هر حال این کرم بسیار بسیار گرانقیمت و در ایران هم کمیاب است. برخی از افراد از موادی مثل مخلوط روغن بادام، روغن زیتون و … برای برنزه شدن استفاده میکنند. مالیدن خود این مواد روی پوست ضرر خاصی ندارد، اما قرار گرفتن در معرض آفتاب عوارض خاص خود را دارد که با مواد فوق ارتباطی ندارد. البته گاهی بعضی افراد از مواد عجیبی استفاده می کنند که خطرناک هستند. مثلا یک بیمار مخلوط مرکوکروم و آبلیمو را برای برنزه شدن روی پوست خود مالیده بود در حالی که مرکوکروم محتوی جیوه و برای بدن بسیار خطرناک است و آن وقت در معرض آفتاب هم قرار می گیرد. البته اشعه آفتاب برای درمان برخی از بیماریهای پوستی کاربرد درمانی دارد.

Categories: مجله پوست
ادمین:
Related Post