X

موی چرب را درمان کنیم

موی چرب را درمان کنیم

آیا پوست سر شما به صورت موقت یا دائمی چرب است؟ چربی موی سر را با روش های ساده ای می توان برطرف کرد که در این مقاله به توضیح آنها می پردازیم:

۱.نوع شامپوی خود را بررسی کنید.

مطمئن شوید که به درستی موهای خود را شامپو زده اید و خوب شسته اید. شما حداقل باید ۳۰ ثانیه موهای خود را خوب بشویید. گاهی دلیل چرب شدن موهای سر در واقع بر اثر عدم آب کشی کامل موها بعد از استفاده از نرم کننده یا شامپو است.

موی چرب را درمان کنیم

۲.از آب سرد استفاده کنید

موهای خود را پس از استفاده از شامپو با آب سرد بشویید. آب گرم می تواند غدد سبوم (غدد ترشح کننده ماده چرب پوست) را تحریک کند. به علاوه آب سرد کمک می کند لایه محافظ پوست سر منقبض شود و موها کمتر آسیب ببینند.

۳.از سشوار کمتر استفاده کنید.

در صورت امکان، بگذارید مو به شکل طبیعی خشک شود و یا اگر از سشوار استفاده می کنید در حداقل گرما آن را خشک کنید. گرما باعث تحریک سریع پوست سر و تولید سریع چربی می شود.

موی چرب را درمان کنیم

۴.دست نزنید!

تا جایی که می شود موهای خود را دست نزنید. مو هر چه بیشتر لمس یا شانه شود غدد سبوم را خیلی زودتر برای تولید چربی می شوند.

۵. شامپوهای درمانی را فراموش نکنید!

استفاده از شامپوهای درمانی برای درمان موهای چرب دو مرتبه در ماه توصیه می شود. شما با استفاده از این محصولات طی یک دوره درمانی می توانید چربی و روغن مو را کاهش دهید.

۶.شامپو خشک استفاده کنید.

شامپو خشک بهترین انتخاب است. توجه کنید که این شامپو با شامپوی مخصوص موهای خشک متفاوت است. استفاده از شامپو خشک نیازی به شست و شو با آب ندارد. برای جذب سریع چربی مو می توانید از این شامپو یک بار یا دو بار در روز استفاده کنید. (استفاده مکرر یا بیش از دو بار در روز توصیه نمی شود) همچنین به کارگیری این نوع شامپو بین هر نوبت حمام مفید است. شامپو خشک علاوه بر جذب سریع چربی مو و کاهش ترشح چربی بوی بد مو را هم از بین می برد.

۷.پودر بچه!!!

شاید باورتان نشود اما پودر بچه قابلیت جذب چربی مو را دارد. از آنجایی که استفاده از شامپو خشک در طولانی مدت باعث زمخت و کدر شدن مو می شود بهترین جایگزین آن پودر بچه است.کف سر و ریشه های مو که بیشتر چرب می شوند را به پودر بچه آغشته کنید. گاهی ترکیبی از پودر بچه و نشاسته ذرت هم توصیه می شود.

موی چرب را درمان کنیم

۸.از مواد براق کنند مو اجتناب کنید.

از مواد براق کننده مو دوری کنید زیرا براق کننده همیشه به معنی افزایش بافت چربی در مو است. در عوض، از محصولات حجم دهنده مو استفاده کنید. این محصولات مرطوب کننده کمتری دارند که موها را براق جلوه می دهند بدون آنکه خیلی چربی مو را افزایش دهند.

۹. مدل موهای دیگری را امتحان کنید.

از مدل موی فر و مجعد استقبال کنید! اگر هر روز در حال صاف کردن موها هستید، موهای شما خیلی زود چرب می شوند. در مسیر مستقیم ساقه مو چربی زودتر تشکیل می شود اما موی فر یا مجعد می تواند هم درخشنده تر به نظر بیاید هم چربی کمتری را در خود داشته باشد.

یک متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه افرادی که موهای چرب دارند، می توانند هر روز موهایشان را بشویند؛ توصیه کرد:این افراد باید تنها یک دست شامپو بزنند چون شامپو زدن مکرر به موها سبب می شود، موهای مرده ای که روی سر هستند زودتر از موعد مقرر بریزند. در صورتی که این موها می توانند تا ۳ ماه روی سر باقی بمانند و سپس ریخته شوند. در هر صورت این افراد باید سعی کنند از شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده کنند تا چربی کف سرشان بهتر پاک شود.

موی چرب را درمان کنیم

ادمین:
Related Post