X

رشد مجدد موها با روغن سیر

رشد مجدد موها با روغن سیر

سیر یکی از مفیدترین گیاهان است و به عنوان یک داروی طبیعی جهت درمان بسیاری از امراض و بیماری ها می تواند مصرف شود. از جمله خواص مفید سیر بر بدن انسان می توان از موارد زیر نام برد:
• برای سلامتی قلب و عروق مفید است.
• پایین آوردن فشار خون
• برای سلامتی زنانی که به تازگی وضع حمل کرده اند، مفید است.
• از سرطان روده پیشگیری و جلوگیری می کند.
• از بروز آلزامیر جلوگیری می کند.
• روغن سیر می تواند به رشد و پر پشت شدن مو کمک کند.

رشد مجدد موها با روغن سیر

البته گفته می شود که سیر و یا روغن سیر خواص مفید دیگری نیز برای بدن انسان دارند اما بحث ما در این بخش به آخرین مورد بر می گردد. یعنی فواید سیر برای مو. امروزه تقریبا بنابر مطالعات و تحقیقات دانشمندان و متخصصانی که در زمینه درمان ریزش مو تحقیق و پژوهش می کنند، نشان داده که سیر فواید زیادی برای رشد و نمو موها دارد و تا حدودی (و البته نه صد در صد) می تواند کمک زیادی به رشد مجدد بخش هایی از سر که دچار طاسی و یا ریزش شدید مو شده اند، کند.

در کنار رعایت نکات مراقبت از مو استفاده از مواد گیاهی و طبیعی و استفاده درست از آنها جهت تقویت مو می تواند کمک بزرگی به حفظ و حتی رشد مجدد فولیکول های مو کند. از جمله روغن سیر که هر چند استفاده از آن به عنوان یک راه حل قطعی شناخته نمی شود ولی اگر وسعت ناحیه ریزش کم و تعداد تارهای موهای از دست رفته نیز چندان زیاد نباشد می تواند به عنوان یک راه حل موقتی در نظر گرفته شود.

سیر دارای سولفور و سلنیوم است که برای رشد ساقه مو بسیار مفید است. استفاده از سیر و روغن آن (آب سیر) می تواند به همین جهت موجب رشد تارهای مو شود. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در سیر تاثیر مثبتی بر پوست بدن می گذارند و می توانند به رشد موها کمک کنند. اما نحوه استفاده از آن نیز فرق دارد و از آنجایی که آب سیر خالص اثر بسیار قوی ر روی پوست دارد، معمولا توصیه می شود که از آن بصورت ترکیبی استفاده شود و بههمین جهت در کشورهای مختلف جهان جهت تقویت مو از قدیم به روش های مختلف و گوناگونی از ترکیب آب سیر و یا روغن سیر استفاده می کردند

رشد مجدد موها با روغن سیر

 

شما می توانید از آب سیر یا روغن سیر به عنوان درمان ریزش مو و پر کردن مجدد مو استفاده کنید

 

چگونه از سیر برای رشد موها استفاده کنیم ؟

شما از آب سیر یا روغن سیر به عنوان درمان موضعی به شکل مرهم استفاده خواهید کرد تا قدرت سیر را در درمان ریزش مو و پر کردن مجدد مو مهار کنید. در ذیل به چگونگی کنترل آن اشاره شده است:

 

۱. آب سیر و عسل برای رشد موها

آب سیر را از سر سیر یا حدود هشت حبه سیر بگیرید. برای این کار هر حبه را از پوست در بیاورید و با استفاده از دستگاه پرس سیر، آب هر حبه را بگیرید. حدود یک قاشق چایخوری آب سیر به‌دست می‌ا‌ید. این آب سیر را با همان مقدار عسل مخلوط کنید ( که فواید سلامتی شگفت‌انگیزی دارد). مرهم حاصل را در پوست سر و موها بمالید و قبل از آب کشیدن به مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر بگذارید بماند.

 

این کار را می­‌توانید دو یا سه بار در هر هفته یا هر چند بار که می­‌خواهید انجام دهید.

 

نکته: آب سیر خالی به دلیل داشتن اثر خیلی قوی، هنگامی که به تنهایی استفاده شود، به پوست‌تان آسیب می­‌رساند. به همین دلیل، مخلوط کردن سیر با عناصر دیگر برای کاهش آسیب پوست سر اهمیت دارد.

رشد مجدد موها با روغن سیر

۲. آب سیر و روغن نارگیل برای مبارزه با ریزش مو

یک مرهم دیگر برای موها هم وجود دارد که می­‌تواند از مخلوط آب سیر و روغن نارگیل به مقدار برابر درست شود. آب سیر را از سر سیر به روشی که در بالا گفته شد بگیرید و آن را با یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل مخلوط کنید( روغن نارگیل را با قرار دادن بر روی کاسه پر از آب گرم، کمی گرم کنید). سپس مخلوط را روی پوست و موی سر ماساژ دهید و قبل از آب کشیدن به مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر بگذارید بماند. این کار را می‌­توانید دو یا سه بار در هر هفته یا هر چند بار که می­‌خواهید انجام دهید.

 

۳. روغن سیر برای مو

نکته: روغن سیر با روغن اسانسی سیر فرق می­‌کند. پس آن را با هم اشتباه نگیرید. روغن اسانسی سیر بسیار قوی است و می­تواند باعث ایجاد آسیب جدی شود اگر به­‌عنوان مرهم مو استفاده شود و به خوبی رقیق نشده باشد. لطفاً برای درمان پوست سرتان از روغن حاصل از سیر خیسانده شده استفاده کنید نه از روغن اسانسی سیر.

 

روغن حاصل از سیر خیسانده شده می­‌تواند به عنوان مرهم رشد و تقویت مو استفاده شود. یک قاشق چایخوری از روغن سیر را روی پوست سرتان بریزید و کاملا ماساژ دهید، آن را به مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر بگذارید بماند و سپس طوری آب بکشید که روغن‌اش نماند. این کار را می­‌توانید دو یا سه بار در هر هفته یا هر چند بار که می­‌خواهید انجام دهید.

 

اگر می خواهید موهایی پرپشت و بدون موخوره داشته باشید بهتر است از روغن سیر کمک بگیرید

رشد مجدد موها با روغن سیر

چگونه روغن سیر درست کنیم تا رشد مو را تقویت کند

شما می­‌توانید به راحتی روغن حاصل از سیر خیسانده شده را در منزل درست کنید. در این­جا به طرز تهیه­‌ی آن اشاره شده است:

 

روش ۱: خیساندن ساده سیر برای مو

هیچ چیزی آسان­تر از این دستور برای درست کردن روغن سیر نیست- سیر را پوست بکنید و آن را ریز ریز خرد کنید سپس آن را در روغن گرم زیتون بخیسانید.

 

برای هر حبه سیر یک قاشق چایخوری روغن زیتون استفاده کنید و قبل از استفاده بگذارید مخلوط به مدت یک هفته یا بیشتر در یخچال خودش را بگیرد.

 

سیر ریز شده را از مایع جدا کنید و روغن را طبق موارد بالا استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که روغن را در درون ظرف شیشه‌­ای تیره رنگ در یخچال قراردادید تا ماندگاری­‌اش را زیاد کرده و از فاسدشدن‌اش جلوگیری کنید.

رشد مجدد موها با روغن سیر

روش ۲: سیر خیسانده شده + روغن­‌های اسانسی برای رشد مو

این سیر خیسانده شده حاوی عناصری بیشتر از روش دیگر است، اما یک شیوه­‌ی چند منظوره با مجموعه­‌ای از فواید را به دلیل عناصر بسیار زیادِ دوستدار مو ارائه می­‌کند. شما به موارد ذیل احتیاج خواهید داشت:

 

۵ قاشق چایخوری روغن حاصل از سیر خیسانده شده ( روش ۱ را ببینید)

یک قاشق چایخوری روغن نارگیل

یک قاشق چایخوری روغن کرچک ( که رشد مو را تقویت می­‌کند)

۱/۲ قاشق چایخوری روغن اسانسی رزماری ( که رشد مو را تقویت می­‌کند)

۱۰ قطره روغن درخت چای (که رشد مو را تقویت می‌­کند)

 

روغن حاصل از سیر خیسانده شده را با بقیه مواد مخلوط کنید و خوب تکان دهید. آن را در یخچال قرار دهید و جلوی فاسد شدن‌اش را بگیرید.

رشد مجدد موها با روغن سیر

Categories: رشد مو
ادمین:
Related Post