X

درمان کبودی زیر چشم

درمان کبودی زیر چشم

 

 

 

 

برای حل این مشکل شما باید در روند تغذیه‌تان تجدید نظر کنید. در ضمن ما به شما یادآوری می‌کنیم که یک خواب خوب کبودی‌ها را تا حد زیادی از بین می‌برد.

غالبا کبودیها در گودی زیر چشم ایجاد میشوند و به رنگ خاکستری یا آبی هستند. کبودیهای دور چشم در اثر جریان بدخونی یا لنفاوی اطراف چشم به وجود میآیند.

در حقیقت اپیدرم (پوست) اطراف چشم چهار برابر نازکتر و حساستر از بقیه پوست صورت است. نازکی پوست اطراف چشم موجب نشاندادن مجراهای خونی که به رنگ آبی هستند، میشود.

 این نشانهها (رنگهای آبی مجراهای خونی) میتوانند به گودیهایی که محل تجمع آب یا چربی هستند، اضافه شوند. اطراف چشم ناحیهای بسیار حساس است و آلودگیها، مصرف توتون و الکل و همچنین کمخوابی بهراحتی به این ناحیه آسیب میرساند. پس خیلی نیاز به مراقبت دارند.

توجه داشته باشید که همیشه بهتر است کرمهای ضدکبودی را روشنتر از رنگ پوست طبیعی خود انتخاب کنید

اگر کبودیهای زیر چشمانتان مداوم نیستند و گاهی به وجود میآیند، میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. معمولا عمدهترین دلایل آن کمخوابی و مصرف نادرست مواد غذایی است. برای حل این مشکل شما باید در روند تغذیهتان تجدید نظر کنید. در ضمن ما به شما یادآوری میکنیم که یک خواب خوب کبودیها را تا حد زیادی از بین میبرد.

در زمانهای قدیم که بسیاری از این مواد شیمیایی و داروهای مختلف و کرمها و لوازم آرایشی مناسب در دسترس نبودند، مادربزرگهایمان راهکارهای جالبی داشتند؛ مثلا کبودیهای اطراف چشم را با استفاده از دمکرده بابونه یا گل گندم کاهش میدادند. بابونه و گلگندم آرامش‌‌بخش و تسکیندهنده هستند. شما میتوانید آنها را به صورت کمپرس استفاده کنید و کبودیهای دور چشمتان را از این طریق کم کنید. همچنین میتوانید آنها را خشک کنید و با ویتامینهای A و C که پدیده احتباس را از بین میبرد و به نگاه و پوست زیر پلکتان جان تازهای میبخشد، مخلوطکنید و اثر جادویی آنرا ببینید.

ادمین:
Related Post