X

درمان چروک دور چشم در طب سنتی

درمان چروک دور چشم در طب سنتی

درمان چروک دور چشم در طب سنتی" width="800" height="400" />

درمان چروک دور چشم در طب سنتی

در این مقاله به معرفی روش هایی جهت کاهش و از بین بردن چین و چروک دور چشم می پردازیم و علت های تشدید این عارضه را بیان می کنیم. مجموعه اکسیرحیات در انتهای این مطلب محصولاتی که برای کاهش این مشکل مناسبند را ارائه می دهد.

درمان چروک دور چشم در طب سنتی

⬅️ پیر شدن کابوسی است که همه ما را می ترساند. چین و چروک و کدر شدن پوست از جمله موضوعاتی است که شدیداً خانم ها را نگران می کند. اما با مراقبت خوب، داشتن برنامه غذایی سالم و ورزش منظم می توانید این مشکل را چندین سال عقب بیندازید. ممنوعات غذایی و توصیه های سلامتی را رعایت کنید تا خشکی بدنتان و در پی آن خشک و چروک شدن پوستتان را در بر نداشته باشد.

⬅️ برای از بین بردن چروک دور چشم راه و روش های مختلفی از قبیل بوتاکس و استفاده از ماسک های دور چشم وجود دارد، ما در این بخش از سایت ضمن معرفی راه های خانگی جهت حل این مشکل، به معرفی محصولات ویژه جهت زیبایی پوست شما می پردازیم.

⬅️ پوست اطراف چشم بر اثر خندیدن، دست مالیدن و … دچار چین و چروک می شود. پوست زیر چشم خشک و بی آب می شود و حالت افتادگی پیدا می کند. پوست دور چشم، حساس ترین پوست در صورت است.

 

درمان چروک دور چشم در طب سنتی

✅ روش ها و راهکارهای درمان چروک دور چشم

ساخت کرم در منزل:

»» مواد لازم

  • لانولین ۱۵ گرم
  • روغن بادام سی سی ۶۰
  • روغن جوجوبا سی سی ۶۰
  • روغن شترمرغ سی سی ۶۰
  • موم ورقی (موم زنبور عسل) ۵۰ گرم
  • عطر محمدی و یا اسانس رز مقداری

درمان چروک دور چشم در طب سنتی

»» روش مصرف

⬅️ ابتدا لانولین و موم ورقی را داخل ظرف پیرکس ریخته و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید پس از ذوب شدن لانولین، موم، روغن های معرفی شده و عطر محمدی یا اسانس رز را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید پس از اینکه سرد شد کرم آماده است. از این کرم در محل کار ، منزل و در زمان استراحت استفاده کنید حتی توصیه می شود هنگام خواب شبها صورت و دور چشم را با کرم ماساژ داده و استراحت نمایید.

»» خواص درمانی

  • ضد چین و چروک دور چشم
  • مفید در درمان سیاهی دور چشم
  • شاداب و شفاف کننده پوست صورت
  • مرطوب کننده و ضد پیری پوست
  • سرشار از اسید های چرب مفید برای پوست
  • مؤثر در درمان ترک های حاملگی، چاقی، لاغری و (زیر بغل) پرورش اندام

درمان چروک دور چشم در طب سنتی

سایر روش ها:

⬅️ گل یا گیاه قاصدک به طور طبیعی از پوست سم زدایی می کند و تصفیه کننده خون و سیستم لنفاوی است. این گیاه در شادابی پوست مؤثر است.

⬅️ کمی شیر را با شکر قهوه ای بجوشانید. کاملاً هم بزنید و پس از خنک شدن با پنبه روی پوست بمالید. این کار باعث تمیز شدن سطح پوست و کاهش چین و چروک زیر چشم می شود.

⬅️ کیسه چای مرطوب را در یخچال قرار دهید و پس از خنک شدن در قسمت زیر چشم که چین و چروک دارد، قرار دهید. تکرار آن چین و چروک را کم خواهد کرد.

⬅️ آب آناناس، یکی از عالی ترین درمان ها برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم است. کافی است با دست یا پنبه آب آناناس را روی پوست چین خورده بمالید. بررسی های پزشکی متعدد ثابت می کند مالیدن آب آناناس اسید آلفاهیدروکسی چین و چروک را به طور چشمگیری کاهش می دهد. آب آناناس حاوی برومیلین است که نوعی اسید طبیعی محسوب می شود.

⬅️ گیاه رزماری و دم اسبی نیز به پوست ظاهر نرم می دهد.

⬅️ نصف قاشق مرباخوری عسل و برشی از سیب زمینی را به حالت پوره دربیاورید و زیر چشم بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب بشویید. چین و چروک های ریز از بین می رود. خط های تیره نیز در صورت استفاده منظم طی چند هفته کم می شود.

⬅️ مالیدن آب آلوئه ورا نیز در از بین رفتن چین و چروک مؤثر است.

⬅️ مالیدن آب لیمو با پنبه روی چین و چروک های زیر چشم نیز بسیار مفید است. این کار را روزی ۲ بار انجام دهید ترجیحاً یک نوبت صبح پس از بیدار شدن از خواب و یک نوبت قبل از خواب.

⬅️ گلاب علاوه بر از بین بردن چین و چروک باعث جوان سازی پوست زیر چشم هم می شود. حداقل روزی یک بار مقداری گلاب روی پوست بمالید.

⬅️ روغن هسته انگور دارای خاصیت مغذی، نرم کننده و مرطوب کننده است و برای از بین بردن چین و چروک نیز مفید است.

⬅️ روغن کرچک، یکی از بهترین مواد مرطوب کننده برای زیر چشم به حساب می آید. ابتدا دست و صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید. انگشتان خود را آغشته به روغن کنید و زیر چشم بمالید. برای کسب بهترین نتیجه، این کار را قبل از خواب انجام دهید. تکرار این کار نه تنها چین و چروک را از بین می برد بلکه پوست را جوان و نرم می کند.

⬅️ استفاده از روغن نارگیل، نتیجه سریع تری می دهد که طی کمتر از یک هفته آشکار می شود. این روغن علاوه بر این که چین و چروک زیر چشم را از بین می برد، باعث نرمی پوست هم می شود.

⬅️ ویتامین E نیز تاثیر چشمگیری در از بین بردن چین و چروک دارد. کافی است از روغن ویتامین E استفاده کنید یا قرص حاوی روغن ویتامین E را کمی سوراخ کنید و اطراف چشم بمالید.

درمان چروک دور چشم در طب سنتی

»» توجه داشته باشید که همه این راهکارها در کنار تدابیر تغذیه ای لازم (رعایت ممنوعات غذایی و توصیه های سلامتی) نتیجه سریعتر و بهتری را می دهد. لازم است در دوره مصرف این موارد، از مصرف خشکی ها پرهیز نمایید و رطوبت کافی را به بدن و پوست خود برسانید.

Categories: مجله پوست
ادمین:
Related Post