X

درمان مو و پوست سر چرب

درمان مو و پوست سر چرب

مو و پوست سر چرب همیشه یه کابوس برای همه زنانی هست که به دنبال زیبایی و لطافت موهاشون هستن. گذشته از هر چیز موهای صاف، ابریشمی و سالم‌ روی شخصیت فرد اثر زیادی میذاره و همچنین باعث بیشتر شدن زیبایی انسان میشه. چربی مو اگرچه میتونه به خاطر داشتن موهای کثیف به وجود بیاد، اما به طور کلی نتیجه ترشح اضافی چربی توسط غده های چربی ساز پوست سر می باشد. درسته که مقداری از ترشح چربی پوست سر طبیعیه و برای داشتن پوست و موی سالم ضروریه، اما ترشح بیش از حد چربی باعث ایجاد وضعیت نامطلوبی برای شما میشه. این موضوع چیزیه که در میان زنان عجیب و غیرمنتظره نیست. اما باید بدونید که اگه به درستی از مو و پوست سرتون مراقبت کنین، این وضعیت قابل حل می باشد. در ادامه این مطلب روش هایی برای خلاصی از پوست سر چرب به شما معرفی می کنیم.

پیشگیری از چرب شدن موی سر

با استفاده از روش های مناسب مراقبت از مو، موهای شما میتونه نرم و ابریشمی و لطیف به نظر برسه. اگه میخواین داروهایی رو برای این کار تهیه کنین، بهتره به آشپزخونه خودتون نگاهی بندازین. به جای خرج کردن روی خرید محصولات آماده و یا درمان‌ های شیمیایی دیگه که هم مضر و هم گرون هستن، میتونین با رعایت کردن چند نکته از شر موهای چرب خلاص بشین. در ادامه نکاتی برای مراقبت و درمان موهای چرب به شما ارائه میشه.

درمان مو و پوست سر چرب

به صورت مرتب شامپو بزنین

معمولا توصیه نمیشه که موهای خود را مرتب بشویین، اما اگه موی چرب دارین توصیه میشه که هر روز موهاتون رو بشویین تا مقدار تولید چربی اضافی کاهش پیدا کنه. اما به خاطر داشته باشین که از شامپوهای ملایم استفاده کنین چون شستن موها به وسیله شامپوهای قوی میتونه به موهای شما آسیب بزنه.

شستشوی موهای چرب

شستن کامل موها بعد از شامپو زدن

هنگام شامپو زدن، دقت کنین که همه جای موها و سرتون رو به خوبی با آب بشویین و تمیز کنین. عدم انجام این کار، باعث میشه که اضافه هایی از شامپو روی پوست سر شما باقی بمونه، که باعث افزایش تولید چربی در پوست سر و موهای شما خواهد شد و باعث میشه که موهای شما چرب بشه. بنابراین دفعه بعد که موهاتون رو میشویین، مطمئن بشین که هیچ ذره ای از شامپو روی سرتون باقی نمونه.

استفاده کمتر از نرم کننده های مو

از نرم کننده ها و حالت دهنده های مو فقط در بالای موها و نه در ریشه های اون استفاده کنین، البته در صورتی که موهاتون خشک شده باشن. استفاده از این مواد برای موهای چرب توصیه نمیشه چون این مواد موها را می پوشونن. این مواد رطوبت مورد نیاز رو تامین میکنن. این رطوبت فقط به چربی مو و پوست سر اضاف میکنه.

از نرم کننده ها و حالت دهنده های مو کمتر استفاده کنین

درمان مو و پوست سر چرب

پوست سرتون رو دستکاری نکنین

پوست سر خودتون را مالش ندین و یا اون رو خراش ندین. چون این کار ممکنه که منجر به ترشح چربی بیشتری توسط غده‌های چربی پوست سر بشه. هم چنین ممکنه که منجر به افزایش تشکیل شوره سر چرب بشه. به همی خاطر، از مالش دادن شدید پوست سر خودتون، به خصوص بعد از حمام زدن، خودداری کنین.

استفاده از پودر بچه

پودر بچه برای خلاص شدن از شر موهای چرب به خوبی عمل میکنه. اگه وقت ندارین موی خودتون رو بشویین، کمی پودر بچه روی موهای خودتون بریزین. موهای خودتون رو خوب شونه کنین و بعدش میتونین به کارتون برسین. این کار به پاک کردن روغن اضافی از موی شما کمک میکنه و همچنین باعث میشه که موهاتون و در نتیجه خودتون بوی خوبی بدین.

استفاده از پودر بچه

ماسک زرده تخم مرغ برای مو و پوست سر چرب

زرده تخم مرغ حاوی پروتئینه که میتونه به تقویت موهای شما کمک کنه و موهای شما را درخشان تر و نرم‌ تر کنه. در نتیجه باعث میشه که موهاتون کم‌ تر چرب به نظر برسه.

روش استفاده: زرده یه تخم ‌مرغ رو جدا کنین و اون رو با عسل، روغن درخت چای یا روغن زیتون مخلوط کنین. این ترکیب رو روی موهای خودتون اعمال کنین و بذارین که این ماسک حدود ۵ تا ۲۰ دقیقه روی سرتون بمونه. سپس موهای خودتون رو به طور کامل بشویین و خوب آب کشی کنین. شما میتونین این روش را یه بار در هفته برای گرفتن نتایج بهتر تکرار کنین.

ماسک زرده تخم مرغ

درمان مو و پوست سر چرب

استفاده از لیمو

لیمو می تواند شگفتی های زیادی روی مو و پوست شما انجام بده. برای استفاده از لیمو به عنوان یک روش برای تقویت و درمان موی چرب، آب دو لیمو رو با دو فنجون آب مخلوط کنین و این محلول رو در یخچال نگهداری کنین. بعد از هر بار شستشوی سر، موهای خودتون رو خشک کنین و مو و پوست سر خودتون رو با استفاده از این محلول ماساژ بدین و سپس سرتون رو به طور کامل با آب شستشو بدین.

بعد از پوشیدن کلاه، موهایتان را بشویید

کلاه، روسری و سربند می‌تواند باعث افزایش چربی شود. بعد از درآوردن کلاه زود دوش بگیرید.

 از عنبر سائل استفاده کنید

این معجون شگفت‌آور برای موهای چرب و کثیف بسیار مفید است. عنبر سائل می‌تواند در تسکین خارش، بستن منافذ تولیدکننده چربی، کاهش التهاب ناشی از شوره سر، تنظیم pH یا سایر اختلالات پوستی موثر باشد.

موی خود را دائما از پشت نبندید

همیشه موهای خود را نبندید، این کار باعث می‌شود موها زودتر چرب شوند. گاهی موهایتان را باز بگذارید که روند چرب شدن آن‌ها کمی به تعویق بیفتد.

درمان مو و پوست سر چرب

از چای سبز استفاده کنید

این نوشیدنی قدرتمند برای مو بسیار مفید است. کار را برای خود آسان کنید و شامپویی بخرید که حاوی چای سبز باشد.

موهای خود را بالای سر ببندید (مدل گرهی یا گوجه‌ای)

بستن موهای خود به شکل گوجه‌ای، سبب می‌شود موها و کف سر دیرتر چرب شود.

از ماسک عسل استفاده کنید

ماسک عسل می‌تواند به نرمی پوست سر و جلوگیری از شوره کمک کند، چون دارای خواص آنتی‌باکتریال و ضد قارچ است. مطالعه‌ای نشان داده است که ترکیب ۹۰ درصد عسل خام و ۱۰ درصد آب،  باعث کاهش خارش، قرمزی، پوسته پوسته شدن و تولید بیش از حد چربی می‌شود.

درمان مو و پوست سر چرب

ادمین:
Related Post